سلطانی‌فر: برای مدال طلای کشتی‌گیران پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم


سلطانی‌فر: برای مدال طلای کشتی‌گیران پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تلاش‌های ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی کشتی گفت: برای قهرمانان المپیکی پاداش ویژه‌ای حتی بهتر از دوره‌های قبل با وجود محدودیت های اقتصادی در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر در جمع صمیمی ملی پوشان آزاد و فرنگی با تبریک فرا رسیدن عید ولادت حضرت علی علیه السلام، از رشته کشتی به عنوان یک ورزش پرافتخار در ایران نام برد.

وی در ادامه ضمن تبیین تاریخچه‌ای از افتخار آفرینی‌های کشتی گیران کشورمان از سال ۱۹۷۳ در رویدادهای مهم بین المللی بیان کرد: حدود چهل و هشت سال پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان که در سال ۱۹۷۳ به میزبانی تهران برگزار شد و با سه مدال طلای برگزار، جوادی، فره وسی و مدال برنز محمدرضا نوایی دوم جهان شدیم، رویدادهای کشتی را دنبال کرده ام.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: کشتی ایران از دیرباز مدعی جدی در دنیا بوده و اکنون، کشتی گیران کشورمان جز بهترین‌ها و مدعی این رشته هستند.

سلطانی فر توضیح داد: هر چند شرایط رقابتی در این رشته، بدلیل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تغییر یافته و کشورهای استقلال یافته هم مدعیان زیادی دارند اما همچنان ایران به عنوان کشور مدعی در رقابت‌های مختلف حاضر می‌شود.

وزیر ورزش با بیان اینکه کار کشتی ایران برای مدال آوری سخت‌تر شده، با مهم خواندن ارزش مدال‌های المپیک به ویژه گردن آویز طلا افزود: این مدال‌ها در ارتقا جایگاه در رده بندی کشورها بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کنیم به خوش رنگ ترین مدال دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش شرایط کشور را بدلیل مشکلات اقتصادی و فشار معیشتی برمردم، خاص توصیف کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که این مشکلات و نگرانی‌ها را کم کرده و دل مردم را شاد کنیم.

وی تاکید کرد: در این بین ورزش ارزان‌ترین و موثرترین ابزار برای پرکردن اوقات فراغت و شاد کردن مردم است که باعث وحدتو غرور ملی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با یک مدال طلا احساس شور و شعف به مردم دست می‌دهد و پیامد مثبت مدال طلای المپیک و جهانی با هیچ ابزار دیگری قابل قیاس نیست.

سلطانی فر گفت: میلیون‌ها مردم به واسطه افتخار آفرینی های ورزشی شاد می‌شوند و به لحاظ معنوی احساس غرور و برتری می‌کنند و تاثیرات عجیب معنوی دارد.

وزیر ورزش و جوانان دوران پاندمی کرونا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : شیوع ویروس کرونا ورزش را تحت تأثیر قرار داد بطوریکه یکسال پیش مجبور به تعطیلی ورزش شدیم و این مسأله تأثیر منفی در قهرمانان داشت که دوران آمادگی جسمانی را سپری کرده بودند اما در مقابل این تهدیدی که برای ورزش بوجود آمد، فرصتی هم به ما داد که روی استعدادها، خلاقیتها و ظرفیت‌های جدید کار کنیم.

سلطانی‌فر: برای مدال طلای کشتی‌گیران پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم


دکتر سلطانی فر گفت : در جلسات ستاد عالی بازی های المپیک جلسات مستمر و منظمی داریم که وصعیت ورزشکاران و رشته های مختلف را با هدف رفع مشکلات و موانع و ایجاد بهترین شرایط برای کسب نتیجه خوب در بازی های المپیک دنبال مَی کنیم .

وی با اشاره به توانمندی های محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی و قدرت ملی پوشان، دور از ذهن نیست که یک نتیجه تاریخی را رقم بزنیم .

سلطانی فر تاکید کرد که برای قهرمانان المپیکی پاداش ویژه‌ای حتی بهتر از دوره های قبل با وجود محدودیت‌های اقتصادی در نظر خواهیم گرفت و این پاداش برای کسب مدال طلا بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر است.

وی تلاش‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی برای رفع مشکلات کشتی گیران را هم ستود و از رییس فدراسیون به عنوان فردی که دنبال حق و حقوق کشتی بوده است به نیکی نام برد.

وزیر ورزش و جوانان توسعه زیر ساخت ها و احداث ساختمان اداری و تجهیز سالن‌های کشتی را مورد توجه قرار داد و آن را در شان ورزش کشتی دانست.

وی با بیان اینکه کشتی‌گیران ما در جهان سرآمد هستند و تعدادی از آنها در وزن خود بهترین هستند، گفت: یقین دارم با اراده، عزم جدی، هماهنگی و آرامشی که در فدراسیون و در مجموعه مدیریتی ورزش کشور وجود دارد، کارنامه درخشانی در المپیک به ثبت می‌رسد.

وی ادامه داد: در ستاد بازی‌های المپیک رئیس فدراسیون گزارش‌ها را به ما می‌دهد و به غیر از آن نیز جلسات خصوصی و دو نفره با آقای دبیر داریم و من در جریان تمامی مسائل کشتی هستم.

وزیر ورزش در پایان خطاب به جامعه کشتی خاطرنشان کرد: شما کشتی گیران بدون هیچ حاشیه و دغدغه‌ای به تمرینات خود بپردازید و بر روی آن متمرکز باشید و ما نیز در کنار شما هستیم و هرکاری که از دستمان بر بیاید برای موفقیت شما انجام خواهیم داد.

در پایان این دیدار سلطانی‌فر به همراه رئیس فدراسیون بر سر مزار شهید گمنام واقع در محوطه باز خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده حضور یافت و با قرائت فاتحه‌ای به مقام شامخ شهداء ادای احترام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم