انتقاد تند وزیر ارتباطات از مجلس | به ضرر ایران قانون گذاشته‌اید


انتقاد تند وزیر ارتباطات از مجلس | به ضرر ایران قانون  گذاشته‌اید

وزیر ارتباطات گفت: مصوبه افزایش 10 درصدی حق السهم دولت از اپراتورها، ضرری است که برای تمام ایران است. این را خدمت عزیزمان در مجلس هم عرض کرده‌ام.

به گزارش همشهری آنلاین محمدجواد آذری جهرمی با انتشار متن مصوبه مجلس درباره افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این عین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس است. اگر غیر از این است، لطفا رسما تکذیب شود. این پیشنهاد توسط نمایندگان به قانون بودجه اضافه شده است. سه هزار میلیارد بودجه برای نظارت، مسئول نظارت هم صدا و سیما.

وزیر ارتباطات افزود: صبح روز گذشته خانم سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام به دلیل اثر این مصوبه در گران شدن اینترنت و توقف توسعه روستایی، خواهان حذف این پیشنهاد از قانون شد. پیشنهاد این نماینده با همراهی تنها نفر از نمایندگان تصویب نشد. این بدان معناست که پیشنهاد کمیسیون تلفیق تثبیت شده است.

وی تاکید کرد: ادعا شد افزایش سه هزار میلیارد تومانی، با شفاف سازی بودجه محقق شده است. سوال اینجاست که اگر چیزی پنهان بود پس افزایش ده درصدی مالیات چیست؟ در متن مصوبه کمیسیون تلفیق آمده است که ده درصد افزایش حق السهم دولت معادل سه هزار میلیارد تومان می شود. تاکید می‌کنم که ادعای پنهان بودن بخشی از درآمد اپراتورها در بودجه صحیح نیست.

جهرمی خاطرنشان کرد: بعد از آن گفته شد تخصیص بودجه به صدا و سیما صحت ندارد. چیزی که در متن مصوبه تلفیق به صراحت آمده است. بعد گفتند که اصالتا بودجه را برای توسعه روستایی اختصاص می‌دهند که اثری از این تصمیم در مصوبه تلفیق نیست.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در جلسه عصر مجلس، متنی قرائت شد که مجلس به اپراتورها اجازه افزایش قیمت اینترنت را نمی دهد؛ یک گام بسیار مثبت. اما موضوع این است که اصل اخذ مالیات سه هزار میلیارد تومانی همچنان پابرجاست. این یعنی ورشکستگی اپراتورها و توقف توسعه اینترنت در سراسر کشور به خصوص روستاها.

وی گفت: انتظار است همه با مردم شفاف باشیم. فعلا تنها متن رسمی منتشر شده همان متن قانون مصوب تلفیق است. قطعا متن قانون بر حاکم کشور خواهد بود نه اظهارنظرهای غیر رسمی. یکی از اپراتورها مدعی شده بود که این قانون شامل آنها نمیشود. این ادعا نیز بر اساس متن موجود فعلی قانون درست نیست و این قانون شامل «همه» اپراتورها خواهد بود. ضرر این مصوبه برای ایران است. این را خدمت عزیزمان در مجلس هم عرض کرده‌ام.

کد خبر 587195

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر