شیخ ماهر حمود: زوال اسرائیل حتمی است


شیخ ماهر حمود: زوال اسرائیل حتمی است

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در مراسم تشییع مبارز و اندیشمند لبنانی گفت: انیس النقاش به نسل ها آموخت که چگونه از قدس‏، فلسطین و مقاومت دفاع کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت خطاب به کسانی که با محور مقاومت دشمنی می‌کنند، گفت: هر کاری که می‌خواهید و می‌توانید، انجام بدهید همه تلاش‌های شما از بین خواهد رفت، زیرا پیروزی ما حتمی است.
شیخ ماهر حمود که در مراسم تشییع انیس النقاش مبارز و اندیشمند لبنانی سخن می‌گفت، تاکید کرد: ‌ای انیس النقاش!‌ای کسی که با جهاد و کلام و مواضع خود همچون قرآن ناطقی بودی! زیرا قرآن به ما یاد داده است که رأس دین اسلام، جهاد در راه خداست و تو از زمان کودکی مجاهد بودی، تو کسی هستی که موانع طایفه ای، قومی، حزبی و همه موانع ساختگی را شکستی تا به امت قرآن کریم و اسلام و وحدت و همزیستی و افق دور دست در آینده تعلق داشته باشی. تو همه موانع را شکستی و نتوانستند تو را در زندان و با توطئه‌ها و دروغ‌ها بشکنند.
شیخ ماهر حمود خطاب به انیس النقاش افزود: تو به نسل‌ها آموختی از قدس، فلسطین و مقاومت دفاع کنند. بله خداوند از جهاد ما بی نیاز است و هر کس جهاد کند، در حقیقت برای خود جهاد کرده است و خداوند از همه جهانیان بی نیاز است، اما خداوند برای دین خود امثال تو را به کار می‌گیرد. ما به همه و هر کس که ادعای اسلام دارد و پرچم اسلام یا پرچم ملی گرایی یا پرچم عدالت اجتماعی یا حقوق انسانی را برافراشته است، می‌گوییم بدون فلسطین همه شعار‌های شما ناقص است. پس بیایید در مسیر فلسطین با هم متحد شویم، از تهران گرفته تا دمشق، بغداد، صنعا، بیروت، الضاحیه جنوبیه، نوار غزه و هر مکان دیگری که مشتی در برابر صورت‌های آمریکایی‌های اشغالگر و متجاوز قرار بگیرد و در هر مکانی که کسی سنگ یا سلاح یا سخن خود را به طرف صهیونیست‌ها بگیرد، باید با هم متحد شویم و از تعصب‌هایی که بیشتر به جاهلیت شبیه است، دست برداریم,، زیرا ما را از حقیقت اسلام، مسیر فلسطین و راه پیروزی که خداوند برای این امت تعیین کرده است، دور می‌کند.
وی سپس با استناد به آیات قرآن کریم خاطر نشان کرد خداوند می‌فرماید: «وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (و به مسجد بیت المقدس مانند بار اول درآیند). پس باید با یکدیگر مسابقه بدهیم تا به قدس برسیم که به رغم هم خیانکاران، عادی سازان، ضعیفان و کسانی که دچار شک و گمان هستند، به زودی آزاد خواهد شد. بله ما در هر کلمه ای، حتمی بودن زوال اسرائیل را تاکید می‌کنیم. این یک مسئله حتمی قرآنی است و هیچ تردیدی در آن نیست بلکه این مسئله حتمی در تورات نیز هست. اما شخصیت‌های ضعیف همواره به دنبال توجیهاتی هستند تا از فلسطین، مقاومت و شهادت در راه خدا دور شوند، اما تو‌ای انیس النقاش! به دشمن حمله می‌کردی و به دنبال شهادت بودی، تو خطرپذیر بودی تا در‌های شهادت را به روی خود باز کنی، اما خداوند برای تو مرگ در بستر را تقدیر کرده بود البته چه کسی می‌گوید کسی که در حال مجاهدت بمیرد و پس از اینکه از هرگونه تلاشی فروگذار نکرده است و در بستر بمیرد، شهید نمرده است؟ ‌ای مجاهد! از مرگ نترس. مرگ در زمان و مکان معین فرا می‌رسد، ما به سوی این مرگ تعظیم می‌کنیم، زیرا خواست الهی است که برای ما مقدر شده است. اما سعادتمند کسی است که حسن عاقبتی همچون تو داشته باشد، کسی که برای امت مجاهدت کرده است و قلم او در دفاع از امت بود، ما امیدواریم که نه تنها شهید باشی، بلکه خداوند داناتر است شاید بالاترین درجه شهادت را نیز به دست آوری.
شیخ ماهر حمود در ادامه افزود: اما شما‌ ای عزیزانی که او را دوست دارید و توقع نداشتید او به این سرعت به سفر آخرت برود! ناراحت نشوید، کسانی که در راه خدا می‌میرند، مرده نپندارید بلکه زنده هستند و نزد پروردگا ر خود روزی می‌خورند. اما کسانی که می‌خواهند به مقاومت و محور مقاومت ضربه بزنند، برای آن‌ها این آیه از قرآن کریم را می‌خوانیم که می‌فرماید: «إِنَّ الَّذینَ کَفَرُوا یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَنْ سَبیلِ اللّهِ فَسَیُنْفِقُونَها ثُمَّ تَکُونُ عَلَیْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ یُغْلَبُونَ وَ الَّذینَ کَفَرُوا إِلی جَهَنَّمَ یُحْشَرُونَ؛ لِیَمیزَ اللّهُ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ وَ یَجْعَلَ الْخَبیثَ بَعْضَهُ عَلی بَعْض فَیَرْکُمَهُ جَمیعاً فَیَجْعَلَهُ فی جَهَنَّمَ أُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ (آن‌ها که کافر شدند اموالشان را برای باز داشتن (مردم از راه خدا) انفاق می‌کنند، آن‌ها این اموال را (در این راه) مصرف می‌کنند، اما مایه حسرت و اندوهشان خواهد شد و سپس شکست خواهند خورد و (در جهان دیگر این) کافران همگی به سوی دوزخ گردآوری خواهند شد. (این‌ها همه) به خاطر آن است که خداوند (می خواهد) ناپاک را از پاک جدا سازد و ناپاک‌ها را روی هم بگذارد و همه را متراکم سازد و یکجا در دوزخ قرار دهد و این‌ها زیانکارانند».
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت افزود: ای خیانتکاران! شما هر آنچه می‌خواهید هزینه کنید، توطئه کنید، هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، شایعات خود را علیه مقاومت مطرح کنید، دروغ بگویید، میلیارد‌ها دلار از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و مانند آن‌ها دریافت کنید و هر کاری که می‌خواهید انجام بدهید، همه تلاش‌های شما از بین خواهد رفت، زیرا پیروزی ما حتمی است، قهرمانان ما و این شهید که یکی از آنهاست، جاده رسیدن به فلسطین را ساخته اند، راه رسیدن به پیروزی را ایجاد کرده اند، نیرنگ‌های بشری و کفر کافران نمی‌تواند این پیروزی را تغییر دهد. خداوند می‌فرماید: وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ. فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ (و آن ستمکاران بزرگترین مکر و مهمترین سیاست خویش را به کار بردند، ولی مکر آن‌ها پیش (قدرت و تقدیر) خدا (هیچ) است هر چند مکر (و سیاست) آن‌ها به پایه‌ای باشد که کوه‌ها بدان از جای کنده شوند. پس مپندار که خدا وعده خود را به پیامبرانش خلاف می ‏کند که خدا شکست‏ ناپذیر انتقام‏ گیرنده است).
شیخ ماهر حمود در پایان افزود: به اذن الهی، انتقام خداوند را از دشمنان مقاومت خواهیم دید؛ فردا نزدیک است.‌ای قهرمان! خداوند تو را رحمت کند، تو در صحنه‌های نبرد در جهاد همانند میدان نبرد، در میدان قلم بودی و در همه مکان‌ها حاضر بودی و از آن سخن گفتی و درباره آن نوشتی، خداوند تو را بیامرزد، خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند.
گفتنی است «انیس نقاش» مبارز سرشناس لبنانی چهار اسفند ۱۳۹۹ به علت ابتلا به کرونا در بیمارستانی در دمشق درگذشت. فردی که تمام روز‌های عمر خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف صرف کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...