مشارکت مردمی مانعی برای از هم‌پاشیدگی پیوند اجتماعی است


مشارکت مردمی مانعی برای از هم‌پاشیدگی پیوند اجتماعی است

مدیر اشتغال و تجاری‌سازی جهاددانشگاهی کردستان گفت: مشارکت مردمی در تعاون به منزلە یک نهاد اجتماعی می‌تواند مانع از هم پاشیدگی پیوندهای اجتماعی میان انسان‌ها شود.

رضا باقری نژاد در وبینار کرسی تعاون و کارآفرینی که با همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد اظهار کرد: منابع اصلاح منابع انسانی با سرمایە انسانی همان ارزش افزودەای است کە نیروی انسانی بە آن سازمان اضافە می‌کند و این تفاوت بین منابع انسانی با سرمایە انسانی است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تاریخچە تعاون و همکاری را بازگو کنیم شاید بتوان گفت کە چندین سال است که در کشور، تعاون و شرکت تعاونی شکل گرفتە اما در فرهنگ چندین سالە ایرانیان، ما شاهد مشارکت و تشکیل تعاونی‌ها نە بە شکل کنونی اما گاها بلند مدت و در زمینە کشاورزی و حفاری و مراسمات بودیم کە ناشی از یک فرهنگ تعاونی در بین ایرانیان بود.

باقری نژاد ادامه داد: مشارکت و همکاری چە بە لحاظ منابع مالی و چه به لحاظ نیروی انسانی سال‌های سال است که در فرهنگ ایرانیان وجود داشته است؛ اما متاسفانە هرسالە شاهد کاهش فرهنگ کار و مشارکت در بین مردم هستیم.

وی تصریح کرد: مشارکت مردمی در تعاون به منزلە یک نهاد اجتماعی می‌تواند مانع از هم پاشیدگی پیوندهای اجتماعی انسان‌ها شود.

باقری نژاد در پایان سخنان خود یادآور شد: تعاون سبب توزیع عادلانە ثروت خواهد شد و در شرایط کنونی کشور نیاز ما بە پیشرفت از طریق توسعە تعاونی از منظر اقتصادی بسیار مشهود است و این مسئلە می‌تواند راهکار مهم و اساسی برای فرهنگ کار دستە جمعی باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟