انصارالله: تحرک واقعی برای لغو محاصره و توقف جنگ یمن وجود ندارد / مواضع آمریکا عملا تغییری ایجاد نکرده


انصارالله: تحرک واقعی برای لغو محاصره و توقف جنگ یمن وجود ندارد / مواضع آمریکا عملا تغییری ایجاد نکرده

سخنگوی جنبش انصارالله یمن خواستار اتخاذ تدابیر جدی و برداشتن گام‌های عملی برای توقف جنگ یمن و لغو محاصره این کشور و گفت که مواضع آمریکا عملا هیچ گونه تغییری ایجاد نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که «مواضع دولت جدید آمریکا در قبال یمن در عمل تغییر نکرده است و در حد حرف باقی مانده است و تاکنون هیچ گونه پیشرفت عملی شاهد نبوده‌ایم».

وی افزود: «محاصره اعمال شده علیه یمن با تجهیزات آمریکا است و ما نمی‌توانیم فریب حرف‌ها و جملات قشنگی را که به آن جامه عمل پوشانده نمی‌شود، بخوریم».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالسلام بر لزوم توقف جنگ یمن و محقق شدن وعده‌ و وعیدها تأکید کرد و گفت: «ائتلاف متجاوز چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ نظامی شکست خورده است».

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: «هیچگونه تحرک واقعی برای توقف جنگ یمن و لغو محاصره را شاهد نبودیم و گزینه نظامی بر ما تحمیل شده است».

عبدالسلام ادامه داد: «گزینه‌های صلح واقعی توقف جنگ است نه فرسایشی کردن آن، این در حالی است که طرف آخر (دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی) خواهان ادامه جنگ هستند».

وی به تحولات مأرب اشاره کرد و گفت: آنچه که در مأرب رخ داده است، نتیجه امروز نیست. مارب از ابتدای جنگ یمن به صحنه تشدید درگیری‌ها تبدیل شده است و آنچه که امروز شاهد آن هستیم، مواضع درست برای مقابله با نیروهای خارجی است».

سخنگوی انصارالله گفت که «جنگ مأرب پاسخ به تشدید این حملات متجاوزان است و در گفتمان بین‌المللی که نبرد مأرب را به عنوان نوعی تجاوز و تعرض نشان می‌دهد، از ما درخواست می‌شود که از خود دفاع نکنیم و مراکز به کارگیری تکفیری‌ها را ترک و به حال خود رها کنیم».

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403