از اهدای 100 کانکس برای اسکان موقت در سی سخت تا نوسازی و بهسازی حدود 6 هزار واحد مسکونی نیازمند


از اهدای 100 کانکس برای اسکان موقت در سی سخت تا نوسازی و بهسازی حدود 6 هزار واحد مسکونی نیازمند

نادری با اشاره به برودت هوای منطقه و سختی زندگی در چادر ، گفت: با دستور رئیس ستاد حضرت امام (ره)، 100 کانکس برای اسکان موقت به سی‌ سخت ارسال شد که در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شایان نادری» امروز (۵ اسفند) به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری هفته گذشته در منطقه سی‌سخت، نیرو‌های امدادی این ستاد در محل حضور یافتند و ضمن امدادرسانی، قرارگاه جهادی و امدادی به منظور تأمین اسکان اضطراری، تغذیه و بررسی سلامت آسیب‌دیدگان را راه‌اندازی کردند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیرو دستور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر بسیج همه امکانات برای یاری رساندن به مردم مناطق زلزله ‌زده، تاکنون هزاران بسته مواد غذایی، پتو، چادر، اقلام بهداشتی ضدکرونایی و بخاری برقی توسط نیرو‌های جهادی بین آسیب ‌دیدگان توزیع شده است.

نادری ادامه داد: علاوه بر این موارد، با راه‌اندازی دو آشپزخانه موقت و مجهز روزانه ۳۰۰۰ پرس غذای گرم توسط این ستاد طبخ و بین زلزله ‌زدگان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نیاز مردم سی‌سخت به خدمات درمانی، اضافه کرد: با اعزام و استقرار «کاروان سلامت احسان» در منطقه، به طور رایگان خدمات دارویی و پزشکی لازم به مراجعان ارائه می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برودت هوای منطقه و سختی زندگی در چادر ادامه داد: با دستور رئیس ستاد، ۱۰۰ کانکس برای اسکان موقت به سی‌ سخت ارسال شد که در اختیار مردم قرار می گیرد.

نادری گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تا عادی شدن شرایط زندگی مردم در سی ‌سخت در کنارشان خواهد بود.

خدمات رسانی تیپ ۴۸ فتح به مردم سی سخت

نیرو‌های تیپ ۴۸ فتح در حال خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان دنا هستند.

سردار «حسن حکمتیان» هم گفت: همه گردان های مهندسی، بهداری، جنگ نوین و سایر گردان های تخصصی در سی سخت در حال خدمات رسانی هستند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در سی سخت برپا شده و به صورت رایگان بیماران مداوا می شوند، ادامه داد: بیماران بدحال با آمبولانس های تیپ نیز به مراکز درمانی منتقل می شوند.

وی ادامه داد: اثاثیه منزل خانه های آسیب دیده نیز به همت نیروهای تیپ و با کامیون های تیپ به صورت رایگان جابجا می شوند.

سردار حکمتیان گفت: آوار برداری منازل تخریب شده و ضدعفونی اردوگاه ها از دیگر خدمات تیپ ۴۸ فتح است که در قالب طرح مردم یاری انجام می شود.

حدود ۶ هزار واحد مسکونی نیازمند نوسازی و بهسازی

«پژمان نیک اقبالی» هم گفت: پنج هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله ‌زده کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نوسازی و بهسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین میزان تخریــب و آســیب ناشی از زلزله اخیر در سطح شهرستان دنا، درمحدوده شهر سی سخت به وقوع پیوسته که حجم این تخریــب در محلات خیابــان دنــا، قلعه مرکزی، حسین آباد و تل اسپید ﴿تپه نورالشهداء﴾ از سایر محلات شهر بیشتر بوده اســت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در زلزله اخیر هیچ گونه مرگ ناشی از زلزله به ثبت نرسیده و فقــط ٦٨مصــدوم وجــود داشته کــه اقــدامات مربوط به درمان آنها در حال انجام است.

نیک اقبالی بیان کرد: بر اساس گزارش اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تاکنون میزان حجم تخریب واحد‌های مسکونی در سطح شــهر ســی سخت و روستا‌های شهرستان دنا در مجموع در سطح شهرستان دنا هزار و ٢٦٠واحد مسکونی نیازمند نوسازی و ٣٥٠٠واحد نیازمند بهســازی و تــرمیم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: علاوه بر خسارات و آسیب‌های وارد شده به منازل مسکونی، به ساختمان ‌های عمـومی نظیـر ادارات و مدارس و مکان‌های مذهبی نظیر مساجد و حسینیه‌ها و همچنین زیرساخت‌های شهری نظیــر خیابان‌هــا، پیــاده ‌رو‌ها و پارک‌ها نیز آسیب‌های فراوانی وارد شده است.

افتتاح ستاد بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده دنا

«حسین جنتی» هم گفت: ستاد بازسازی مناطق زلزله دنا در مرکز این شهرستان افتتاح و در اولین اقدام تشکیل پرونده و واریز مبلغ تعیین شده به عنوان هزینه اسکان موقت به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه کسانی که خانه های آنها نیاز به بازسازی دارند با دریافت پیامک و تشکیل پرونده می توانند به این ستاد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پس از مراجعه، به صورت فوری هزینه اسکان موقت به حساب آنها واریز می شود.

جنتی گفت: هزینه هر واحد مسکونی آسیب دیده ۲۰ میلیون تومان و به صورت بلاعوض است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعلام اینکه بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت به زودی آغاز می شود، اضافه کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده اختصاص می‌یابد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد