امام راحل، انقلاب مادر خود حضرت زهرا(س) را احیاء کردند


امام راحل، انقلاب مادر خود حضرت زهرا(س) را احیاء کردند

امام جمعه موقت تهران گفت: امام راحل انقلاب مادر خود حضرت زهرا(س) را احیاء و آوازه امیرمومنان امام علی(ع) و تشیع را در عالم منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه چهارشنبه، ۱۴ بهمن به مناسبت شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: جلوه‌ای که خداوند برای حضرت موسی(ع) پیش آورد و کوه طور متلاشی شد جلوه یکی از شیعیان امیرمومنان امام علی(ع) بود.

وی افزود: خداوند تمام جلوه خود را برای پیامبر اسلام(ص) نشان داده است که جبرئیل و انبیاء برگزیده الهی به آن جایگاه نرسیدند؛ پیامبر اسلام(ص) با این جلوه مامور به یک دوره اربعین و ریاضت ویژه شد؛ در پایان این اربعین جبرئیل از میوه‌ها و غذای خالص بهشتی برای ایشان آوردند که نتیجه آن حضرت فاطمه زهرا(س) شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حوراء انسیه یعنی حوری بهشتی بودند که در ظاهر شکل انسانی داشتند، عنوان کرد: اگر این آمادگی پیامبر(ص) در اربعین نبود جلوه حضرت زهراس) را عالم تحمل نمی‌کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از امیرمومنان امام علی(ع) که عجوبه عالم است هیچ کم نداشتند، اظهار کرد: خداوند در پیامبر(ص) با وجود حضرت زهرا(س) جلوه کرد و حرکت عالم هم با آرامش کامل به سوی خدا هموار شد.

وی ادامه داد: خداوند در اربعین حضرت موسی(ع) به او تورات را عطاء کرد و در اربعین پیامبر اسلام(ص) به ایشان حضرت فاطمه زهرا(س) عطا کرد؛ حضرت فاطمه زهرا(س) عینیت قرآن است، حضرت زهرا(س) کوثر، خیر کثیر، علم کثیر، نسل کثیر است؛ اگر خداوند حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) نمی داد نه آدمی و نه آدمیتی باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای همه کائنات و هستی عنوان مادری دارند، ابراز کرد: هر موجودی به مقصد می‌رسد با بدرقه مادر است عالم هستی را حضرت زهرا(س) بزرگ می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه شخصیت معنوی و وجود ملکوتی حضرت زهرا(س) در عالم معنا امتحان پس داده بودند، گفت: صبر ایشان در علم عملی روشن شده بود که تحمل همه مشکلات برای رساندن هدایت الهی به بشریت را دارند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توانند ولایت را مرزبانی کنند و فدای اسلام ناب شوند آیات قرآن را با خون خود ثابت کنند، اظهار کرد: اگر قیام و انقلاب حضرت زهرا(س) نبود این جاهلیتی که خلافت امیرمومنان امام علی(ع)‌ را غصب کرده بود باقی می‌ماند. امیرمومنان امام علی(ع)‌ حقیقت قرآن بودند که جاهلان نمی‌توانستند ایشان را تحمل کنند اما حضرت زهرا(س) با قیام خود ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را بیمه کردند.

امام جمعه موقت تهران با توصیه بر اینکه به خاطر حضرت زهرا(س) یک اربعین ترک گناه را شروع کنید، گفت: تمام اسرار در شب قدر است، سوره قدر و باطن شب قدر حضرت زهرا هستند، هرکس می خواهد با اسراسر عالم آگاه شود باید متوسل به حضرت زهرا(س) شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه همه اسماء الهی در وجود حضرت زهرا(س) متجلی است، عنوان کرد: در قرآن خداوند متعال حضرت زهرا(س) را الگو قرار داده است، حضرت زهرا(س) در تعهداتی که با خدا داشتند به انجام وظایف خود می‌پرداختند در عین حال از خداوند هم طلبکار نبودند، در تمام اعمال عبادی و در مقابله با منافقین هیچ جا طلبکار ولی خدا و قرآن نبودند، اینکه انسان متلزم باشد و طلبکار خدا هم نباشد بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل انقلاب مادر خود حضرت زهرا(س) را احیا کردند؛ آوازه امیرمومنان امام علی(ع) و تشیع را در عالم منتشر کردند، امروز مقاومت یمن، حزب الله لبنان و پیشرفت های علمی همه به برکت انقلاب امام راحل است انقلابی که پرچمدار امروز آن رهبر معظم انقلاب هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط