کانونی که به همت بچه‌های مسجد بیکاری روستائیان را ریشه‌کَن کرده است


نادعلی‌زاده با اشاره به عوامل موفقیت‌های کانون فرهنگی هنری «شهید گرایلی» در موضوع توسعه روستایی، گفت: احداث بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی روستایی کشور، راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی و ایجاد باغات گلخانه‌ای از عوامل این توفیق است.

«ولی الله نادعلی زاده» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره عوامل موفقیت کانون فرهنگی هنری «شهید گرائیلی» در جشنواره فعالان توسعه روستایی، اظهار کرد: کانون فرهنگی ـ هنری «شهید گرایلی» در جوار مسجدالنبی(ص) خُرماکلا توانسته بزرگ ترین مجموعه فرهنگی روستایی کشور را با محور تربیت نیرو و کادرسازی، راه اندازی بزرگ ترین کتابخانه روستایی و ... احداث و فعال کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید گرایلی» ادامه داد: علاوه بر این، مجموعه بزرگ گردشگری را در سوادکوه احداث کردیم که 12 سوئیت و 150 تختخواب، سالن همایش، حسینیه، زمین چمن و والیبال و امکانات زیرساختی و .. دارد و در دو هکتار احداث شده است.

کانونی که به همت بچه‌های مسجد بیکاری روستائیان را ریشه‌کَن کرده است

وی تصریح کرد: راه اندازی مزرعه پرورش ماهی که سالانه 40 تُن ماهی تولید می کند نیز از دیگر وجوه همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی است البته در اجرای این طرح ها و برنامه ها، بچه های مساجد روستاهای همجوار نیز با همکاری دارند و ما در جذب ظرفیت آنها نیز موفق بوده ایم.

نادعلی زاده از کارآفرینی و اشغال زایی برای زنان سرپرست خانوار نیز خبر داد و بیان کرد: برای 150 بانوی خانه دار 150 گلخانه کوچک در مقیاس 200 متری با مشارکت بنیاد برکت راه اندازی کرده ایم و نیز برای 300 نفر از آقایان و بانوان گلخانه لیموترش با مساحت بین 1000 تا 4000 متری ایجاد شده است تا بیکاری را در روستا و نیز روستاهای همجوار تا جای ممکن کاهش دهیم.

کانونی که به همت بچه‌های مسجد بیکاری روستائیان را ریشه‌کَن کرده است

وی تصریح کرد: اخذ تسهیلات قرض الحسنه و مجوز برای این واحدها در کنار آموزش افراد شاغل شده نیز از دیگر وجوه همت این کانون و بچه های مسجد است، مهم آنکه اقساط قرض الحسنه دریافتی نیز با استراحت و بعد از سه سال آغاز می شود تا کارآفرینی ها به بالندگی و سوددهی برسد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید گرایلی» با بیان اینکه روستای خرماکلا روستای باغات گلخانه ای ایران است و شاید در هیچ جای دنیا نمونه نداشته باشد، گفت: بچه های مسجد طی چهار پنج سال گذشته این اقدامات را انجام دادند و در جوار مسجد همه این اتفاقات مبارک رخ داده است.

وی با بیان اینکه سطح فعالیت های کانون «شهید گرائیلی» بین المللی است، خاطرنشان کرد: برای مثال کمک های مومنانه این کانون فرهنگی هنری شامل نزدیک به 400 میلیون بسته معیشتی و کمک هزینه درمانی به زینبیه به ویژه برای 13 هزار ایرانی مقیم سوریه که تحت آسیب های ناشی از جنگ قرار گرفته اند ارسال شد و اقدامات جهادی فرهنگی و عمران و آبادانی را نیز در آن منطقه انجام دادیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...