بلاکچین، یادگیری ماشینی و اینترنت اشیاء، اضلاع حکمرانی نوین در صنعت بیمه


یونس مظلومی در نخستین جلسه کمیته بیمه اتاق بازرگانی بین المللی بر ضرورت به روزرسانی دانش در صنعت بیمه به منظور گذر از فعالیت سنتی و تکیه به فناوری در مسیر نوین صنعت بیمه تأکید کرد.

بلاکچین، یادگیری ماشینی و اینترنت اشیاء، اضلاع حکمرانی نوین در صنعت بیمه یونس مظلومی در نخستین جلسه کمیته بیمه اتاق بازرگانی بین المللی بر ضرورت به روزرسانی دانش در صنعت بیمه به منظور گذر از فعالیت سنتی و تکیه به فناوری در مسیر نوین صنعت بیمه تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، دکتر یونس مظلومی، دبیر کمیته بیمه اتاق بازرگانی بین المللی اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی حداکثری از حضور فعالان صنعت بیمه، تلاش خواهیم کرد تا تمام شرکت‌های بیمه‌ای را به عضویت کمییسیون در بیاوریم تا از اندیشه‌های آن‌ها برای برون رفت از چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها استفاده کنیم.


مدیرعامل بیمه تعاون هم‌چنین به نقش کمیسیون بیمه اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در مجموعه اتاق بازرگانی بین المللی فعالیت داشته و به شرکت‌ها و تشکل‌های بیمه‌ای محدود نشده و اعضایی همچون بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، نهادهای حمل و نقلی و... نیز در آن حضور دارند.


وی افزود: از همین رو در زمان ارائه بیانیه‌ها و فعالیت‌ها می‌توانیم به عنوان یک نماینده اظهار نظر جامعی را ارائه کرده و در راستای منافع اعضا گام برداریم.


دبیر کمیته بیمه اتاق بازرگانی بین المللی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که ضروری است با همکاری اعضا اجرایی شود، بحث بازنگری در اهداف و نیز فعالیت جدی‌تر کمیسیون است تا در نتیجه آن خدمات مطلوب‌تری نیز به ذی‌نفعان ارائه شود.


مظلومی افزود: بر همین اساس ضروری است تا این کمیسیون به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در دوسطح مشتریان و عرضه کنندگان نیازسنجی کرده و در راستای پیشبرد منافع دوسویه هر دو طیف فعالیت کند.
وی اضافه کرد: بر این اساس می‌توانیم از سایر کمیسیون‌ها نیز دعوت کرده و برای موضوعات مشترک با آن‌ها گفت‌و‌گو کرده و تفاهمات لازم را اتخاذ کنیم.


مدیرعامل بیمه تعاون به ضرورت برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه ضمن برگزاری وبینارها، کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی، باید به ارائه گزارش‌های عملکردی خود به کمیته icc و نیز ترجمه گزارش‌های بین المللی به اعضاء اهتمام ورزیم.


مظلومی هم‌چنین به شیفت پارادایمی صنعت بیمه نیز اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که فعالیت صنعت بیمه به صورت کلاسیک هم اکنون در حال حذف شدن است و ضرورت دارد تا ما از دانش‌های جدیدی همچون بلاکچین، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیاء و... در این زمینه برخوردار شویم و همراستا با تحولات روز دنیا در صنعت نوین بیمه گام برداریم.


وی با اظهار امیدواری برای آن‌که کشور ایران بتواند صادرات خدمات بیمه‌ای داشته باشد بیان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم هستیم و کمیسیون icc می‌تواند در این زمینه با توجه به عدم وابستگی به دولت‌ها به اظهار نظر کارشناسی اقدام و در مسیر رفع مشکلات فعالان این صنعت حرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس