فروشندگان ضایعات در آباده مشکل‌ساز شده‌اند


فروشندگان ضایعات در آباده مشکل‌ساز شده‌اند

شیراز- ایرنا- محله جنت‌آباد در آباده فارس عرصه فعالیت فروشندگان ضایعات است که به گفته ساکنان این محله، کار و کسب این افراد موجب آزار و اذیت ساکنان شده است.

افرادی در این محله با برپاکردن مغازه های خرید ضایعات آهن و پلاستیک این نوع کالاها را جمع و انبارمی کنند تا بعدها به صورت عمده بفروشند.

ساکنان محله جنت آباد معتقدند: شیوع انواع آلودگی خطرناک از طریق ورود و نگهداری ضایعات و ایجاد آلودگی های صوتی، از معضلات این صنوف در این محله است.

مردم این محله می گویند: صدای خرد کردن آهن، پلاستیک و دیگر فلزات به نوایی گوش خراش تبدیل شده است.

یکی از اهالی محله جنت آباد در این باره به ایرنا می گوید: فعالیت ضایعات فروشی ها در این محله به حدی محیط زندگی ما را خراب کرده که اکثر همسایه ها به دنبال کوچ از این محله هستند.

رضا ایجاد آلودگی صوتی شدید، بوی نامطبوع و تهدید بهداشت محیط را از مواردی می داند که ایجاد مزاحمت کرده است.

مکان بدهند جابه جا می شویم

یکی از فروشندگان ضایعات پلاستیک و آهن در شهرستان آباده در این زمینه به ایرنا گفت: این شغل نباید در محلی باشد که مسکونی است اما به دلیل کمبود مکان نتوانستیم به مکانی دیگر منتقل شویم.

او می گوید که اگر مسئولان مکانی را برای صنوف آلاینده تعیین کنند از این محدوده خارج و به بیرون از محدوده شهر منتقل می شویم.

انتقال ضایعات فروشی ها به خارج از شهر تسریع می شود

فرماندار آباده در جلسه ای که برای ساماندهی ضایعات فروشی های شهر برگزار شد، گفت: ساماندهی ضایعاتی ها در شهرستان آباده با تشکیل کمیته ای متشکل از دادستانی،صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرداری، برق، شهرسازی، محیط زیست، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در دستورکار است.

زین العابدین نیک مرام با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات مردم انتقال واحدهایی است که ضایعاتی نامیده می شوند و سبب مخدوش شدن چهره شهر و نارضایتی شهروندان شده است،افزود: تا پایان فروردین۱۴۰۰ محل پیشنهادی برای انتقال برخی صنوف مزاحم بالاخص ضایعاتی ها تعیین تکلیف می شود و دستگاه های متولی باید سریعا مقدمات این انتقال را فراهم کنند.

وی همچنین گفت: برنامه مدونی برای ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعاتی شهر در دست اجراست و به همین منظور تمدید مجوز آنان تا جابه جایی به محل های غیرمسکونی ممنوع است.

نیک مرام با بیان اینکه باید یکی از مهمترین برنامه ها برای ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعاتی، تهیه آمار دقیق و به روز از واحدهای مجاز و غیرمجاز باشد، گفت: صدور هرگونه مجوز در این خصوص در محل های مسکونی باید ابتدا توسط دستگاه های ذیربط استعلام شود.

فرماندار آباده با بیان اینکه شهرداری نسبت به تعیین تکلیف زمین هایی که در آن ضایعات جمع آوری شده است، اقدام کند، بیان کرد: جمع آوری ضایعات جدا از اینکه برای ساکنین محله جنت آباد مشکل ساز شده است، مشکلات زیست محیطی نیز به همراه دارد که در این زمینه مشارکت همه دستگاه ها ضروری است.

آباده از شهرستان های شمالی استان فارس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل