روزانه 700 تست کرونا در کردستان انجام می‌شود


روزانه 700 تست کرونا در کردستان انجام می‌شود

سنندج ‌‑ ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روزانه از 500 تا 700 نفر در استان تست کرونا انجام می شود که این تعداد با روزهای اوج‌گیری کرونا برابری کرده و به منظور شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا است.

دکتر ابراهیم قادری روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت باثباتی از لحاظ ابتلا به کرونا در استان داریم هرچند در برخی روزها افزایش‌هایی را در زمینه تعداد بیماران جدید شناسایی شده، شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از مجموع تست‌های روزانه انجام شده کمتر از ۱۰ درصد آن مثبت است، افزود: این میزان نشان دهنده مطلوب بودن وضعیت استان است ولی نگرانی سیستم بهداشت و درمان از خوشه‌هایی از بیماری است که در برخی هفته‌ها اوج یافته و باید شناسایی شود چرا که در صورت خاموش بودن، گردش ویروس ادامه خواهد داشت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به پیش‌بینی‌های قبلی در زمینه افزایش معنادار بیماری در اواخر بهمن و اوایل اسفند اشاره و تاکید کرد: در این مدت افزایش معناداری نداشتیم ولی این به منزله این نیست که خطری استان را تهددی نمی کند و با درگیری اقلیم کردستان عراق و کرمانشاه که مردم استان مراوداتی را با این مناطق دارند، احتماع شیوع ویروس جهش در استان را قوت داده است.

قادری با تاکید بر اینکه ادارات و نهادهای استان هیچ بهانه‌ای نباید برای رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند، اضافه کرد: مراقبت از سرای سالمندان و افراد مسن بیش از گذشته اهمیت دارد چرا که نوع جهش یافته ویروس کرونا، از نظر سرایت‌پذیری و علائم، بسیار شدیدتر عمل می‌کند.

وی افزود: از نظر میزان کشندگی این ویروس شدت زیادی ندارد اما از آنجا که علائم شدیدتری از خود نشان می‌دهد، احتمال افزایش مرگ و میر دور از انتظار نیست.

در حال حاضر ۷۰ بیمار در سنندج، ۱۴ بیمار در سقز، ۶ بیمار در مریوان، چهار بیمار در قروه، یک بیمار در بیجار، ۱۲بیمار در کامیاران، چهار بیمار در دیواندره، هشت بیمار در بانه و یک بیمار در دهگلان بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در کردستان از ابتدا ی شیوع ( اسفند سال گذشته) تا کنون هزار و ۷۱ نفر است که از این تعداد ۴۲۷ نفر در سنندج، ۱۸۳ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۶۹ نفر در کامیاران،۸۷ نفر در بانه، ۶۲ نفر در دیواندره، ۴۸ نفر در بیجار،۱۰۳ نفر در مریوان،۱۷نفر در دهگلان، سه نفر در سروآباد بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی