مدیر تیم‌های ملی: عابدینی برای حضور در مسابقات مجارستان مشکلی ندارد


مدیر تیم‌های ملی: عابدینی برای حضور در مسابقات مجارستان مشکلی ندارد

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی‌ شمشیربازی با اشاره به عدم حضور مجتبی عابدینی در فینال رقابت‌های لیگ برتر شمشیربازی گفت: کاپیتان تیم ملی یک مصدومیت جزیی دارد اما به مسابقات جهانی مجارستان می‌رسد.

«عبدالرضا میرشفیعی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان رقابت‌های لیگ برتر شمشیربازی اظهار داشت:‌ در لیگ شاهد یک رقابت در سطح بالا بودیم و ملی‌پوشان رشته سابر در تیم‌های مختلف تقسیم شده بودند.

وی افزود: ۲ تیم دانشگاه آزاد و اشتادسازه به فینال رسیدند که رقابت آنان بسیار نزدیک دیدنی بود. در این رقابت تیم دانشگاه آزاد که از نفرات سرشناسی مانند مجتبی عابدینی و علی پاکدامن و باهر بهره می‌برد توانست با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ به برتری برسد و کاپ قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.

او با اشاره به ضرورت برگزاری این رقابت‌ها گفت: شیوع و گستردگی ویروس کرونا در یک سال گذشته تمام مسابقات این رشته را در ایران و جهان تحت تاثیر قرار داده و لیگ می‌توانست محک خوبی برای ملی‌پوشان باشد.

وی ادامه داد: در رده بندی نیز رقابت بین تیم ها اکادمی ساری و فولاد آلیاژ نزدیک بود و اکادمی ساری تنها با کسب یک امتیاز برتری به عنوان سوم رسید. نتایج این رقابت‌ها نشان داد سابر ایران تنها در چند شمشیرباز ملی‌پوش خلاصه نمی‌شود بلکه این امید وجود دارد تا در آینده بتوانیم این رشته را در سطح کشور توسعه دهیم.

وی افزود: البته برنامه‌های زیادی با حمایت فدراسیون و کادر فنی در دستور کار قرار گرفته و اکنون نفرات امید در حال اضافه شدن به تیم اصلی هستند. برنامه به گونه‌ای است که با پایان دوران قهرمانی یک ستاره سرشناس، بازیکن جایگزین وی باید توانایی لازم را در حد مسابقات بین‌المللی داشته باشد.

مدیر تیم‌های ملی‌شمشیربازی ایران با اشاره به عدم حضور کاپیتان تیم ملی سابر در رقابت فینال گفت:‌ مصدومیت مجتبی عابدینی جای نگران ندارد بلکه وی تا چند روز دیگر به همراه تیم ملی به مسابقات مجارستان اعزام خواهد شد و می تواند به میدان برود.

تیم ملی اسلحه سابر ایران اسفندماه سال گذشته توانست به عنوان بهترین تیم آسیا جواز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کند. حضور ایران در المپیک در حالی است که تیم چین یکی از مدعیان عملا از حضور در توکیو حذف و در رقابت‌های مجارستان نیز یکی از تیم‌های روسیه یا فرانسه باید با توکیو خداحافظی کند.

آخرین مرحله از مسابقات جام جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر از ۲۱ اسفندماه در بوداپست مجارستان آغاز خواهد شد و تیم سابر ایران که پیش از این موفق به کسب سهمیه تیمی المپیک توکیو شده است، با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی در جام جهانی مجارستان شرکت خواهد کرد.

میرشفیعی در زمینه موفقیت تیم ملی برای حضور در توکیو گفت: این یک کار بزرگ بود. اکنون تیم ایران بدون استرس به مجارستان خواهد رفت و این می‌تواند به آمادگی ورزشکاران کمک کند.

به گزارش ایرنا، فینال لیگ شمشیربازی اسلحه سابر (دوشنبه) بین دو تیم اشتاد سازه و دانشگاه آزاد برگزار شد و در پایان تیم دانشگاه آزاد عنوان قهرمانی را به دست آورد. دانشگاه آزاد با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ اشتادسازه را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر در تیم دانشگاه آزاد حضور داشتند. تیم اکادمی ساری نیز به عنوان سو رسید و فولاد آلیاژی نیز چهارم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل