محیط زیست در اولویت طرح‌های ملی قرار گیرد


محیط زیست در اولویت طرح‌های ملی قرار گیرد

تمام حامیان محیط‌زیست فارغ از همه مشکلاتی که گریبانگیر جهان شده است به اهمیت ویژه آن تأکید دارند. بسیاری از آن‌ها معتقدند که محیط‌زیست در وضعیت قرمز قرار گرفته و اگر به‌موقع به داد آن نرسیم اولین قربانیان این تخریب انسان‌ها خواهند بود.

بسیاری آنقدر غرق در زندگی سرمایه داری هستند که فراموش کرده‌اند زندگی انسان‌ها تا چه اندازه با محیط‌زیست گره خورده است.

اهمیت محیط‌زیست بر کسی پوشیده نیست اما در زیر به چند دلیل مهم آن اشاره می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پهلوزاده، امام جمعه اهرم در خصوص اهمیت محیط‌زیست به ایسنا گفت: مجموعه‌ای که انسان در کنار آن زیست می‌کند از خاک، آب، هوا، حیوانات و... به‌وجود آمده و این‌ها جز لاینفک زندگی انسان‌هاست بنابراین این زنجیره سالم محیطی باید حفظ شود.

وی افزود: مشکلات امروزی اعم از گرم شدن کره زمین، آلودگی هوا، ناسالم بودن محصولات غذایی همگی در اثر عدم توجه به محیط‌زیست است. بدیهی است که انسان باید از امانتی که به سپرده شده کاملا محافظت کند و کره زمین باید برای نسل‌های بعدی نیز حفظ شود و از تخریب آن باید جلوگیری به‌عمل آورده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پهلوزاده با اشاره به طرح‌های ملی در این حوزه افزود: در طرح‌های ملی که برای آبادانی و تأمین منافع ملی صورت می‌گیرد، نباید به مساله محیط‌زیست بی‌توجه بود. به‌عنوان نمونه انتقال نفت از گوره به جاسک که به طول هزار کیلومتر است و یک طرح عظیم ملی محسوب می‌شود، وظایفی بر عهده مسئولین آن از جنبه حقوقی، اجتماعی و... است که باید آن‌ها رعایت شود و آن این است که اکوسیستم منطقه برهم نخورد و محیط‌زیست تخریب نشود به نحوی که مردم و مجموعه‌هایی که در کنار این طرح قرار دارند متضرر نباشند و از این پروژه‌ها طعم شیرین خدمت را بچشند.

وی در پایان بیان کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی حفظ محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود که همگی در حفظ آن باید تمام تلاش و کوشش خود را به‌کار بگیرند. از طرف دیگر ادا کردن حق مردم منطقه نیز باید در اولویت مسئولتن قرار گیرد تا خدای نکرده کسی در این میان متضرر نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!