30 مددجوی نادم از زندان‌های خراسان شمالی آزاد ‌شدند


30 مددجوی نادم از زندان‌های خراسان شمالی آزاد ‌شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: به مناسبت ولادت امام علی (ع) و روز پدر 30 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و عمد استان، که از کرده خود پشیمان شده بودند، از زندان‌ها آزاد شدند.

عبدالرحیم گرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمامی این زندانیان مرد هستند، اظهار داشت: از مجموع افرادی که به مناسبت روز ولادت حضرت علی (ع) آزاد شدند ۲۷ نفر زندانیان جرایم عمد پشیمان شده و سه نفر نیز مددجویان جرایم غیرعمد هستند.

وی افزود: این مددجویان از زندان های بجنورد، شیروان و اسفراین آزاد شده اند.

آزادی زندانیان جرایم عمد درحالی است که تاکنون تنها مددجویان با جرایم غیرعمد با کمک نیکوکاران از بند رها می‌شدند.

گرجی با بیان اینکه این افراد در دوران محکومیت خود متنبه و اصلاح شده اند، افزود: برای آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد تلاش های زیادی می شود اما مددجویان جرایم عمد آزاد شده باید قدر این فرصت را دانسته و تلاش کنند دوباره به زندان ها بازگشت نداشته باشند در غیر این صورت از حمایت و رافت برخوردار نخواهند شد.

وی گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۸۲ میلیارد ریال در زندان‌های این استان محبوس هستند.

گرجی با بیان اینکه ۲۰۳ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری از زندان های استان آزاد شده اند، افزود: از مجموع این تعداد ۱۹۸ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده اند.

گرجی با بیان اینکه هم اینک هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند اظهار داشت: طرح غربالگری برای حدود نیمی از زندانیان استان اجرا و پرونده های آنان پایش می شود که بعد از تعیین تکلیف شدن بخش زیادی از آنان آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه شمار زندانیان زیر ۱۸ ساله استان کمتر از هفت نفر هستند، افزود: همچنین مددجویان بالای ۵۶ سال نیز حدود پنج درصد محبوسان را شامل می شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان ۱۸ تا ۲۵ ساله ۱۰ درصد زندانیان را شامل می شوند و زندانیان ۲۶ تا ۴۵ ساله که نیروی کار و فعال جامعه هستند ۷۱ درصد از کل زندانیان خراسان شمالی را دربرمی گیرند.

گرجی میزان بازگشت به زندان رهایی یافتگان از زندان در این استان را کمتر از میانگین کشوری دانست و گفت: بازگشت مجدد مددجویان به زندان در کشور ۱۵.۸ درصد و در خراسان شمالی ۱۵.۵ درصد است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی از نظر سرانه زندانیان نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری دارد که تلاش می کنیم در این زمینه به استانداردهای جهانی برسیم.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟