بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور


بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور

مهم‌ترین راهبرد‌های بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است.

بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور
به گزارش پول نیوز، بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد. با ادغام بانک ها، سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصد میلیون ریال رسید.

به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ ۱۷ فروردین ۸۷) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.

بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۲۰۷۰۴۲ میلیارد ریال یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است که در چارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

مهم‌ترین راهبرد‌های بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیاز‌ها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیند‌های مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

بانک ملت به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌نگرد لذا فعالیت‌های این حوزه را با پذیرش کامل و داوطلبانه انجام می‌دهد و در سال‌های اخیر تلاش نموده است که فعالیت‌های خود را از تمرکز صرف بر امور خیریه و بشردوستانه خارج و به سایر حوزه‌های مورد نیاز جامعه تسری دهد.

استخراج حوزه‌های ۸ گانه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، گزارش شفاف فعالیت‌های انجام شده، تبعیت از استاندارد‌های جهانی در این زمینه و تلاش در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی گواهی است بر این نگرش بانک ملت.

بانک ملت به‌عنوان یک شهروند سازمانی به نقش‌آفرینی خود در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی واقف است از اینرو علاوه بر متعهد بودن به رعایت الزامات قانونی و مبانی اخلاقی کسب‌وکار؛ بر آن است تا فعالانه مسئولیت‌های لازم و مرتبط با اقدامات خود را بر عهده گیرد. بانک ملت تلاش دارد تا مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یک باور و فرهنگ در بانک نهادینه شده و در فعالیت‌های روزمره کارکنان تجلی یابد.

رویکرد بانک ملت به مسئولیت اجتماعی در گستره زمانی میان‌مدت و بلندمدت و با تکیه‌بر کسب اهداف عالی اجتماعی قرار دارد علاوه بر این به مشارکت در فعالیت‌های خیریه و واکنش‌های به‌موقع در برابر تقاضا‌های محیطی توجه خواهد شد. تمامی فعالیت‌های بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای علائق ذینفعان اصلی تنظیم می‌شوند و طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌های اقتصادی، قانونی، اخلاقی و انسان‌دوستانه را شامل می‌شوند.

در انتخاب برنامه‌ها و فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، فعالیت‌هایی در اولویت قرار می‌گیرند که هم‌زمان منافع بانک و جامعه را دربر داشته باشند و منجر به خلق ارزش مشترک برای طرفین گردد. این فعالیت‌ها عمدتاً هم‌راستا با کسب‌وکار تخصصی بانک یعنی خدمات مالی قرار دارند.
خط‌مشی کلی بانک ملت تمرکز بر حوزه‌های چندگانه زیر خواهد بود:

۱. فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه
۲. ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان
۳. مدیریت مصرف منابع و انرژی
۴. تامین مالی و سرمایه هدفمند
۵. حفظ محیط زیست
۶. مشارکت کارکنان و مشتریان
۷. فرهنگ‌سازی
۸. ارتباطات برون سازمانی

بانک ملت متعهد است با ارزیابی مستمر فعالیت‌های خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و گزارش‌گیری پیشرفت این فعالیت‌ها در چارچوب گزارش پایداری GRI به‌صورت سالانه ضمن برنامه‌ریزی فعالیت‌های آتی گزارش‌دهی اقدامات و نتایج به ذینفعان را به انجام رساند.

حوزه تأمین مالی و سرمایه هدفمند، حوزه امور خیریه و بشردوستانه، حوزه محیط زیست، مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان، حوزه مدیریت مصرف منابع و انرژی، حوزه فرهنگ سازی و ارتباطات برون سازمانی و مشارکت کارکنان و مشتریان اهم فعالیت‌های بانک ملت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

شعار جدید بانک روی دو عنصر اساسی تجربه و متمایز بودن تمرکز کرده است. تجربه مجموعه تعاملات ذینفعان با بانک است که این حس خوشایند باعث می‌شود تا مشتریان از بانک با دید و ذهنیت مثبت صحبت کنند.
امروزه، تجربه مشتری به ویژه برای شرکت‌ های خدمت محور مثل بانک در اولویت تمرکز قرار دارد و میتوان گفت، رقابت شرکت‌ها حول محور تجربه مشتری صورت می‌گیرد.

اراده و عمل مدیریت ارشد بانک و کارکنان آن این است که تجربه‌ای به یادماندنی برای مشتریان خلق و حس خاصی برای آنان ایجاد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش