10 میلیمتر بارندگی در روستای کرخنگان شهرستان خاتم ثبت شد


10 میلیمتر بارندگی در روستای کرخنگان شهرستان خاتم ثبت شد

یزد- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی یزد از بارش 10 میلیمتر باران چهارشنبه شب در روستای کرخنگان شهرستان خاتم خبر داد و گفت: در این مدت میزان بارش برف به ترتیب در روستاهای دره شیر، چهار، ده‌بالا سه و روستای آمحسن شهرستان تفت نیز به 1.5 سانتی‌متر رسید.

بارش برف در برخی مناطق استان یزد خصوصا در روستاهای دامنه سلسله جبال شیرکوه که از شب گذشته آغاز شد، همچنان ادامه دارد و مرتفع ترین نقطه استان با ۴۰۷۵ متر ارتفاع در این رشته کوه قرار دارد.

همچنین بارش خفیف برف که اوایل امروز در شهر یزد آغاز شد تا ساعت ۱۵: ۰۹ دقیقه زمان مخابره خبر ادامه داشت.

محسن پژمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در توتک هشت، بختیاری هفت و شهر مروست خاتم پنج میلیمتر بارندگی گزارش شد

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب شهربافق با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و روستای رباط پشت بادام اردکان با منفی سه درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان بود.

پژمان‌ بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اوایل وقت فردا (جمعه) با فعالیت موج جوی، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با احتمال گردوخاک و در بعضی از ساعات امروز، بارش برف و باران و مه‌آلود و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

میزان بارش سالانه در استان یزد حدود ۱۱۰ میلیمتر و میزان تبخیر آن حدود چهار هزار میلیمتر است.

یزد به دلیل قرار گرقتن در ناحیه مرکزی ایران و دوری از دریاها کمتر تحت تاثیر ابرهای باران زا که از غرب و شمال غرب با منشا مدیترانه ای و نیز از جنوب شرق و جنوب کشور با منشا اقیانوس هند وارد ایران می شود قرار دارد و به همین دلیل میزان بارندگی آن کم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی