جشن میلاد حضرت علی (ع) در یزد برگزار شد


جشن میلاد حضرت علی (ع) در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - آیین جشن میلاد حضرت علی (ع) به عنوان نخستین امام شیعیان ، چهارشنبه شب در برخی از مساجد و تکایا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی با شکوه خاصی و با حضور مردم مومن شهرها و روستاهای استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، مردم ولایتمدار این استان با حضور در محافل مختلف و برپایی جشن در فضای معنوی و با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی میلاد مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و روز پدر را گرامی داشتند .

در این جشن‌ها از سوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه مولودی‌خوانی اجرا شد و کارشناسان مذهبی در خصوص فضایل و مناقب و شخصیت این امام همام مطالبی را بیان کردند.

همچنین از سوی شهروندان و همراهی و پیگیری جوانان و تشکل‌های فرهنگی نسبت به آذین‌بندی کوی و برزن و نصب پرچم بر سردر تعدادی از منازل و برخی واحدهای صنفی در سطح استان اقدام شد .

مشابه این مراسم با حضور مردم و با توجه به نکات بهداشتی همراه با برنامه‌های متنوع در بیشتر مناطق و شهرستان‌های استان برگزار شد و این مراسم‌ها تا شامگاه امروز به نحو باشکوهی ادامه دارد .

حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل و ۲۳ سال پیش از هجرت پیامبر(ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی