خیران هرمزگان 3هزارو 500میلیارد ریال به ساخت مدرسه کمک کردند


خیران هرمزگان 3هزارو 500میلیارد ریال به ساخت مدرسه کمک کردند

بندرعباس - ایرنا-استاندار هرمزگان گفت: درطول 8 سال خدمت دولت تدبیر وامید ، خیران3 هزارو 500میلیارد ریال برای احداث فضای آموزشی در استان پرداخت کرده اند.

فریدون همتی روز پنجشنبه دراین زمینه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این فرهنگ مساعدت برای ایجاد فضای ایمن تحصیل که خیران مدرسه ساز درقالب مختلف از جمله مشارکت انفرادی ،جمعی و طرح آجر به آجر در استان هرمزگان اجرا کرده اند باید قدر دان بزرگ منشی و گذشت آنان باشیم.

وی ادامه داد: دراین مدت با مشارکت خیران ودولت ۹هزارمیلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با این میزان سرمایه انجام شده ۸۳۶ طرح در قالب سه هزار و ۴۸ کلاس درس با سرمایه در هرمزگان ساخته شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در واقع ۷۰ درصد طرح‌های مدرسه سازی با مشارکت ۳۰ درصدی و بالاتر خیران در این استان احداث شده و درحال حاضر ۷۱۳ کلاس درس در قالب ۱۴۵ طرح درحال احداث است.

همتی یاد آور شد: خیران مدرسه ساز امسال ۱۰۵میلیارد ریال در ساخت فضای آموزشی استان مشارکت کرده که در همسنجی نسبت به پارسان ۶۰درصد افزایش نشان می دهد و در راستای ادامه مدرسه سازی و ساخت بناهای محکم ، امسال ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۱۵۶ فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان شده است

وی تصریح کرد: صنایع هرمزگان هم در این سال‌ها ورود خوبی به مباحث اجتماعی داشته‌اند و ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه برای احداث ۱۸ کلاس درس گذاشته‌اند که ۱۰ مدرسه تکمیل شده و هشت مدرسه نیز درحال احداث دارند.

به گفته وی، در آینده‌ای نزدیک صنایع دیگری هم در این استان شکل می‌گیرند که امید می‌رود آن‌ها نیز به مباحث مشارکت اجتماعی ورود کرده و سهمی در زمینه مدرسه سازی برعهده گیرند ازهمین رو تلاش داریم مدرسه‌ها در حال احداث را برای استفاده دانش آموزان در مهر ۱۴۰۰ آماده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403