وضعیت شهرک دامداران نیاتک شهرستان زابل تعیین تکلیف شود


وضعیت شهرک دامداران نیاتک شهرستان زابل تعیین تکلیف شود

زاهدان- ایرنا- بخشدار بنجار در شمال سیستان وبلوچستان گفت: بیش‌از یک دهه شهرک دامداران با زیرساخت‌های مناسب در منطقه نیاتک بنجار از سوی جهاد کشاورزی ایجاد و هم‌اینک رها شده که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا علی راستگو در نشست با خبرنگاران در اقامتگاه بومگردی بپور روستای ارباب بنجار افزود: بدلیل جاه نمایی نادرست، عدم استقبال دامداران منطقه سیستان و قرارگیری این مکان در تونل بادی نیاتک با وجود زیرساخت‌های جاده‌ای و برق رها شده است.

وی اظهارداشت: بیش‌از ۲ هزار هکتار اراضی نیاتک بخش مرکزی بنجار در محل تونل بادی قرار گرفته و با شروع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این منطقه از شرایط بحرانی برخودار است که با سیلاب ورودی به منطقه سیستان از سال گذشته با برنامه ریزی و همکاری دهیاری ها آب به بیش از ۸۰ درصد این اراضی رها شده است.

بخشدار بنجار احداث پل نیاتک را ضروری دانست و گفت: احداث پل رودخانه نیاتک در مسیر تردد بنجار به هیرمند که در ایام سیل مسدود می شود و تردد را برای منطقه به این دو شهر سخت می کند که باید هر چه سریعتر این پل احداث شود.

وی بیان کرد: از ۹۳ روستای بخش مرکزی زابل ۴۲ روستا با ۴۶۹ استخر خاکی و بتنی سالیانه هر استخر بین یک تا ۲ تن ماهی تولید می کنند.

راستگو از ایجاد و راه اندازی بازارچه محصولات کشاورزی در شهر بنجار خبرداد و گفت: زمین به وسعت ۵ هکتار برای این بازارچه که از ضروریات منطقه سیستان است ایجاد میشود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهر بنجار وجود دارد که در طرح ۴۶ هزار آبیاری نوین به دشت سیستان ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار اختصاص پیدا کرده است.

بخشدار مرکزی بنجار اظهارداشت: بنیاد برکت با اعطای تسهیلات کم بهره تاکنون برای یکهزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار بیشاز ۳۲ میلیارد اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه در شهر بنجار آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقل است تاکید کرد: ۸۷ مدرسه با بیش از هشت هزار دانش آموزش و ۶۰۰ نیروی آموزشی در شهر بنجار وجود دارند.

راستگو تصریح کرد: همجواری بنجار با شهرستان زابل باعث کاهش جمعیت دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه شده که با پیگیری انجام شده با آموزش و پرورش مدارس نمونه در این شهر افزایش پیدا می کند.

وی ناحیه صنعتی بنجار را یک ظرفیت برای حضور سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: این ناحیه با ۲۵ هکتار وسعت و وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است به طوری که زمین های این ناحیه به صورت اقساطی و با کمترین نرخ نسبت به سایر نواحی صنعتی سیستان وبلوچستان با سرمایه گذاران واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، بخش مرکزی بنجار با بیش از ۳۰۰ کیلومتر وسعت دارای ۹۳ روستا و آبادی، ۳۱ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۵ روستا دارای شورا و ۵۰ روستا دارای دهیاری بعنوان تنها بخش شهرستان زابل در شمال سیستان وبلوچستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...