صنعت خودروسازی کشور منسوخ شده است


صنعت خودروسازی کشور منسوخ شده است

یک کارشناس محیط زیست گفت: صنعت خودروسازی کشور منسوخ شده است و توانایی ساخت خودرو‌هایی با آلایندگی کمتر را ندارد.


یک کارشناس محیط زیست گفت: صنعت خودروسازی کشور منسوخ شده است و توانایی ساخت خودرو‌هایی با آلایندگی کمتر را ندارد.

محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش خودرو‌های داخلی در آلودگی هوا اظهار کرد: در فصول سرد به عبارتی اواخر پاییز و اوایل زمستان آلودگی هوا به دلیل وارونگی دما افزایش پیدا می‌کند، در این فصول در شهر‌های صنعتی کشور عامل اصلی آلودگی هوا گوگرد و ترکیبات آن است.

او در ادامه افزود: وقتی سوخت غیر استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، خروجی آن دی اکسید گوگرد و سایر آلاینده‌ها خواهد بود.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به آلودگی هوا در فصول بهار و تابستان گفت: بخش زیادی از آلودگی هوا در این دو فصل توسط خودرو‌هایی ایجاد می‌شود که موجب آلایندگی می‌شوند.

محبوب فر تصریح کرد: عامل اصلی آلودگی هوا در فصول گرم سال خودرو‌هایی هستند که سوخت غیر استاندارد مصرف می‌کنند که خودروساز‌ها خود در این امر متهم ردیف اول هستند.

او تأکید کرد: عامل اصلی آلاینده‌ها در فصول سرد همان طور که گفته شد، ترکیبات گوگرد است، اما نقش خودروسازان داخلی در آلودگی هوا بارز است.

این کارشنایس محیط زیست با بیان اینکه نقش خودرو‌های داخلی در آلودگی هوا بار‌ها مطرح شده است، تصریح کرد: ارتباط خودروسازان با آلودگی هوا و تکنولوژی ضعیف خودروسازی در کشور از عوامل اصل ایجاد آلودگی هوا است.

محبوب فر با اشاره به اینکه آلودگی هوا برای خودروسازان داخلی هیچ اهمیتی ندارد، گفت: خروج گاز‌های زیانبار و آلاینده هوا از موتور خودرو‌های بنزینی و دیزلی به محیط زیست و دستگاه تنفس انسان‌ها آسیب می‌زند، حتی زمانی هم که باران می‌بارد ما شاهد باران‌های اسیدی هستیم.

او با بیان اینکه متأسفانه صنعت خودروسازی کشور یک صنعت منسوخ شده است که اقدام به تولید خودرو‌های آلاینده می‌کند، افزود: خودروساز‌های داخلی در تولید خودرو‌هایی با سوخت مصرفی استاندار توانایی ندارند.

این کارشناس محیط زیست عنوان کرد: خودروساز‌ها باید خودرویی بسازند که مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد و فیلتر دوده باید بر تمامی خودرو‌های آلاینده نصب شود.

محبوب فر با اشاره به استفاده از انرژی خورشیدی گفت: چون ایران کشوری چهار فصل است، ما می‌توانیم سوخت خود را از انرژی‌های خورشیدی تأمین کنیم، در کشور‌هایی مثل امارات، قطر و مصر تولید خودرو‌های خورشیدی در حال جایگزین شدن خودرو‌های فسیلی است.

بیشتر بخوانید: وزارت نفت سوخت استاندارد در اختیار وزارت نیرو قرار نداده است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در