عکس از عجیب ترین سنگ ها که بین آب و هوا شناور هستند


عکس از عجیب ترین سنگ ها که بین آب و هوا شناور هستند

رکنا: این سنگ های عجیب و غریب خاصیتی دارند که بین آب و هوا معلق و شناور می مانند.

این سنگهای عجیب بین آب و هوا شناورند و هر بیننده ای را به وجد می آورند این پدیده جزو نادرترین پدیده های جهان است.
در سطح آب بزرگترین دریا چه آب شیرین جهان پدیده ای نادر توجه همه را به خود جلب کرد اما هیچ کس نمیداند چرا و چگونه این سنگهای سنگین روی آب شناور مانده اند.
در فصل زمستان در دریاچه بایکال، صحنه ای از یک پدیده طبیعی نادر به نام بایکال زن اتفاق می افتد. پدیده ای که در آن سنگ های بزرگ با حفظ تعادل روی سطح آب دریاچه می ایستند انگار که این سنگ ها روی هوا جریان پیدا کرده اند.
به گزارش رکنا، این دریاچه که آب های شگفت انگیزی دارد، بسیار بزرگ است و گاهی اوقات با دریا اشتباه گرفته می شود. همچنین عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه روی کره زمین محسوب می شود. بزرگترین حجم آب تازه داخل این دریاچه قرار می گیرد و یکی از جالب ترین حقایقی است که در مورد دریاچه بایکال خواهید شنید.

چیزهای عجیب دیگری هم در مورد این دریاچه وجود دارد که باعث شده است آن را به یک دریاچه رمزآلود تعبیر کنند. همانطور که گفتیم، در این پدیده عجیب و غریب سنگ ها به طرز اعجاب انگیزی تعادل خود را روی آب حفظ می کنند و بالای سطح آب یخ زده، حتی یخ های بسیار کوچک و نازک می ایستند. دانشمندان سال های طولانی این پدیده نادر را مورد مطالعه قرار دادند اما هنوز نتوانستند نظر قابل قبولی برای این اتفاق ارائه دهند.

عکس های مربوط به این دریاچه از چهار سال قبل انتشار پیدا کرد و در فضای مجازی دست به دست شد، بعد ها محققان اعلام کردند که این پدیده ی نادر معمولاً در فصل زمستان و تحت شرایط خاصی اتفاق می افتد و همیشگی نیست.

بایکال زن به معنای سنگ های شبیه zen با سطح صاف است که می توانند کمی بالاتر از سطح آب روی قسمت آب بایستند. ظاهر این سنگ ها جذاب است و دانشمندان در کل جهان به دنبال کشف ماهیت این سنگ ها هستند و مدت زمان طولانی، آن را مورد مطالعه قرار داده اند.

عکس از عجیب ترین سنگ ها که بین آب و هوا شناور هستند

مطالعات نشان می دهد؛ این پدیده زمانی اتفاق می افتد که این سنگ ها روی سطح دریاچه دچار یخ زدگی می شوند و سپس با اشعه های خورشید گرم شده و یخ ها شروع به ذوب شدن می کنند. البته فقط گرما عامل ایجاد این پدیده نیست.

وزش بادهای قوی هم گاهی اوقات نقش مهمی در ایجاد تشکیل چنین سنگ هایی دارد و از ذوب شدن یخ های مرکزی جلوگیری می کند. بیشتر یخ موجود در زیر این سنگ ها به دلیل گرما آب می شوند اما قسمت های مرکزی این یخ ها دست نخورده باقی می مانند و این پدیده اتفاق می افتد.
باد های بسیار قوی و خنک در این ناحیه نیز باعث یخ زدن آب اطراف این سنگ ها می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان