ولایت استمرار توحید و نبوت/تنها راه حرکت کردن در مسیر ولایت حضرت علی (ع) است


ولایت استمرار توحید و نبوت/تنها راه حرکت کردن در مسیر ولایت حضرت علی (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی شاهرودی گفت: ولایت روح انسان و اسلام است و اگر انسان بخواهد اندیشه، نسل و عمرش از تمام زوایا برکت پیدا کند و در دنیا و آخرت مفید و ثمربخش باشد، تنها راه حرکت کردن در مسیر ولایت حضرت علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن شفیعی شاهرودی» در نشست تخصصی « در رواق میقات» که ششم اسفند به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به ویژگی های امام علی (ع) در قرآن بر اساس کتاب الغدیر گفت: مرحومه علامه امینی در کتاب غدیر حدود 30 آیه را در خصوص حضرت علی (ع) بیان کرده است و در یازده جلد از کتاب های وی آمده البته روایت هم کرده اند که 300 آیه در خصوص حضرت علی (ع) در قرآن وجود دارد.

مدیر موسسه میراث نبوت با اشاره به ولادت حضرت علی (ع) در خانه کعبه گفت: خانه کعبه مانند صدفی شکافته شد و مادر حضرت علی (ع) وارد خانه کعبه شد که پس از سه روز گوهری مثل حضرت علی (ع) از درون خانه کعبه بیرون آمد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره حضرت علی (ع) گفت: آیه تبلیغ، آیه اکمال، آیه عذاب واقعه، آیه شرح صدر، شراع نفس، آیه 18 سوره سجده، آیه 62 سوره انفال، آیه 23 سوره احزاب، آیه ولایت، آیه 19 سوره توبه، آیه 21 سوره جاسیه، آیه 7 سوره بینه، آیه 16 سوره والعصر، آیه صراط و آیه مودت آیاتی هستند که در قرآن کریم در خصوص حضرت علی (ع) و فضایل ایشان از سوی خداوند نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی شاهرودی تصریح کرد: طبق آیه 15 سوره توبه باید بگوییم کارهای فرهنگی در مسیر احیای امر ولایت بر هر کار عمرانی تقدم دارد و در اولویت است.

وی با بیان اینکه از آیات مطرح شده در قرآن کریم که به فضایل حضرت علی (ع) پرداخته اند، می توان حکمت ولادت حضرت علی (ع) در خانه کعبه را فهمید. خداوند خواست به ما بفهماند که ولادت حضرت علی (ع) که از دل و نهان کعبه بیرون آمده نهان و باطن و روح و اصول تمام اصول دین است.

مدیر موسسه میراث نبوت تاکید کرد: ولایت روح انسان و اسلام است و اگر انسان بخواهد اندیشه، نسل و عمرش از تمام زوایا برکت پیدا کند و در دنیا و آخرت مفید و ثمربخش باشد، تنها راه حرکت کردن در مسیر ولایت حضرت علی (ع) است. دین او به هر سه بخش اصول و آداب محتوا یابد باید در مسیر ولایت حضرت علی (ع) گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی شاهرودی، مودت، ولایت و اطاعت از اولی الامر و اهل بیت (ع) را از راه های رستگاری انسان برشمرد و گفت: خداوند در آیه اطاعت و ولایت، ولایت را استمرار توحید و نبوت می داند و ولایت حضرت علی (ع) روح امامت، ولایت، رسالت و روح قرآن و باطن کعبه و قرآن است؛ بنابراین باید در مسیر ولایت گام برداریم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر