کمک کارمندان بازنشسته مسجدی به زلزله‌زدگان زدگان سی سخت/ حمایت از حاشیه‌نشینان تهران به تاسی از امیرمومنان(ع)


کمک کارمندان بازنشسته مسجدی به زلزله‌زدگان زدگان سی سخت/ حمایت از حاشیه‌نشینان تهران به تاسی از امیرمومنان(ع)

اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) که شمار زیادی از آنان، بازنشسته هستند کمک‌های نقدی و غیر نقدی قابل توجهی به زلزله‌زدگان سی سخت و همچنین همسو با رزمایش مواسات و همدلی به حاشیه‌نشینان شهر تهران داشته‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: زمین‌ لرزه ‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند، اتفاقی که به گفته حجت الاسلام والمسلمین «حمید رضایی»، امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) (واقع در تهران، شهرک شهید محلاتی، فاز سوم) دل همه ایرانیان را لرزاند و موجی از خدمت رسانی به این گروه از هموطنان مان ایجاد کرد.

پیش از بیان فعالیت های مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در کمک رسانی به مناطق زلزله زده سی سخت و برنامه های آن در ماه رجب، لازم است بگوییم که حجت الاسلام والمسلمین رضایی، 40 روز پیش به بیماری کرونا مبتلا شد و به دستور پزشک حدود 35 روز در قرنطینه و استراحت مطلق به سر برد تا اینکه به گفته خودش در حالی که هنوز دچار ضعف است و حتی پزشک اعلام کرده بود که باید بیشتر استراحت کند، اما با شنیدن خبر وقوع زمین لرزه در شهر سی سخت تصمیم گرفت به مسجد برود که اولین نتیجه آن برگزاری جلسه با هیئت امنا و فعالان و شورای فرهنگی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) به منظور برنامه ریزی برای خدمت رسانی گسترده به زلزله زدگان سی سخت بود.

موکب گروه جهادی، کمک‌های اهالی مسجد امیرالمومنین(ع) را جمع‌آوری می‌کند

موکبی در مقابل این مسجد به همت اهالی آن برپا شده است که کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را برای مردم سی سخت جمع آوری می کند. به گفته «مهدوی» از فعالان و عضو هیئت امنای مسجد حضرت امیرالمومنین (ع)، هنوز برآورد دقیقی از این کمک ها نداریم ولی به همت اهالی این مسجد که بسیاری از آنان از کارمندان بازنشسته هستند و درآمد چندانی ندارند، می توانیم مرهمی بر درد و رنج عظیم اهالی سی سخت باشیم.

مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) همان مسجدی است که به گفته حجت الاسلام والمسلمین رضائی در تمام رویدادهای تلخی که برای گروهی از ایرانیان پیش می آید اهالی آن دست به کار می شوند که برای نمونه سه واحد آپارتمان برای سیل زدگان منطقه خوزستان ساختند. ساخت خانه برای زلزله زدگان استان کرمانشاه نیز از خدمات دیگر این مردم متدین بود.

دستاوردهای ماندگار پویش «مسجد، کانون مهر علوی»

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) درباره پویش «مسجد، کانون مهر علوی» که توسط خبرگزاری شبستان با هدف اطلاع‌ رسانی از فعالیت‌ های مساجد در کمک به مناطق زلزله ‌زده سی ‌سخت و نیز بهره مندی از ظرفیت عظیم اصحاب مسجد در این امر خداپسندانه و مهم، گفت: این ابتکار چند دستاورد دارد، اول اینکه موجب دلگرمی مردم سی سخت می شود، دوم اینکه، موجب تشویق مساجد فعال در این عرصه برای کار و خدمت رسانی بیشتر می شود، سوم اینکه مساجدی را که به هر دلیلی هنوز کاری نکرده اند به حرکت وا می دارد.

وی اضافه کرد: نمی شود نسبت به مردم سی سخت یا هر انسان نیازمند و گرفتاری بی تفاوت بود بنابراین اقدام خبرگزاری شبستان در راه اندازی پویش مسجد، کانون مهر علوی ضمن اینکه عمل خبرنگاران این رسانه به وظیفه شرعی شان است، حتما اجر معنوی نیز به همراه دارد.

خدمت‌رسانی به حاشیه نشیانیان شهر تهران در طول دوره شیوع کرونا

اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در عمل به وظیفه شرعی شان نسبت به طبقات محروم جامعه، از ماه دوم شیوع ویروس کرونا خدمت رسانی به بیش از 300 خانواده نیازمند در مناطق حاشیه شهر تهران را در دستور کار قرار داده اند که به گفته مهدوی، این کمک مومنانه همسو با رزمایش مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری فرمودند، همچنان با جدیت دنبال می شود.

طبخ و توزیع غذای گرم میان مدافعان سلامت و کارتن خواب ها و زنان بی سرپرست در حاشیه شهر تهران نیز توسط گروه جهادی و بسیجیان مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در ماه رجب در تداوم این حرکت در دوره شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد یافت.

جشن میلاد حضرت علی(ع) همراه با توزیع بروشور و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی

جشن میلاد حضرت علی (ع) در سه نوبت (شب، روز و شام سالروز میلاد امیرالمومنین امام علی(ع)) با سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی، مسابقه کتاب خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع بروشورهای مرتبط با معرفی سیره و سنت حضرت علی (ع) برگزار می شود.

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در این خصوص به شبستان گفت: اهالی این مسجد قبل از اینکه من به بیماری کرونا مبتلا شوم، دقت لازم را برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند و پس از ابتلای من به کرونا، با جدیت بیشتری این کار را انجام می دهند، بر همین اساس، جشن میلاد امیرالمومنین (ع) نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که استفاده همه نمازگزاران از ماسک و ضد عفونی کردن دست ها هنگام ورود به این مسجد، بر همه واجب است.

اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) نشان دادند که هیچ چیز حتی بیماری کرونای امام جماعت شان نیز نمی تواند آنان را از خدمت رسانی به همنوعان خود و تعظیم شعائر دینی باز دارد واقعیتی که این روزها در تلاش شبانه روزی این مسجدی ها در کمک به زلزله زدگان سی سخت نمایان شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...