حضور اثرگذار بچه‌های مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی


 حضور اثرگذار بچه‌های  مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی

کانون مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» با فعالیت‌های شاخص و گسترده در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از سپرهای دفاعی جمهوری اسلامی مقابل تهاجم فرهنگی در استان البرز محسوب می‌شود و مسجدی اثرگذار و پررونق در جذب گروه‌های سنی مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند. در این گزارش به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امیرالمومنین علی(ع) به معرفی کانون فرهنگی هنری و مسجدی فعال به نام آن امام همام می پردازیم.

کانون فرهنگی هنری «راهیان قدس» مسجد امام علی ابن ابیطالب(ع) دولت آباد کرج افتخار تلاش صادقانه و مخلصانه در جهت اعتلای فرهنگ دینی را دارد. این کانون با رویکرد قرآنی فعالیت خود را از سال 1387 آغاز نموده است. تمام سعی این کانون فرهنگی هنری تلاش در جهت ارتقای باورهای دینی و فعالیت های فرهنگی، مذهبی و جذب نوجوانان و جوانان به خانه های خدا و کارآفرینی با برگزاری کلاس های مختلف پرورشی و هنری آموزشی است. این کانون فرهنگی هنری در سال های گذشته به عنوان کانون برتر شناخته شده و فعالیت های گسترده آن در طول سال های گذشته موجب شده است که به عنوان یکی از سپرهای دفاعی نظام مقدس ولایی در مقابل تهاجم فرهنگی در استان البرز محسوب شود و مسجدی اثرگذار در این منطقه باشد، که در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی توانمند عمل می کند.

«محسن خدابنده»، در گفت و گو یا خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه هایی که در کانون راهیان قدس مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار می شود، گفت: «نذر کتاب»،یکی از طرح هایی است که در ر استای ترویج کتابخوانی به عنوان نیاز فرهنگی امروز کشور در این کانون مورد توجه است. مدتی است که کتاب از سبد کالای فرهنگی ایرانی ها کنار گذاشته شده است و اجرای این طرح می تواند علاوه بر تاثیرگذاری بر فرهنگ در نهادینه شدن نذورات فرهنگی و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم موثر باشد. علاوه بر آن «نذر کتاب»، نه تنها نفع فردی دارد، بلکه گامی بلند در راستای ترویج کتابخوانی به عنوان نیاز فرهنگی امروز کشور است و همگان از آن نفع خواهند برد. به همین جهت کانون مسجدعلی ابن ابیطالب(ع) کتابهایی را تهیه کرده است و به صورت رایگان به در منزل اعضای کانون برای مطالعه ارسال می کند، تا در شرایط بحران کرونا که حضور اعضای کانون در کتابخانه کمتر است از فرصت حضور بیشتر در خانه برای مطالعه بهره ببرند.

 حضور اثرگذار بچه‌های  مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی

اجرای طرح «شنبه های کتاب»،یکی دیگر از طرح هایی است که به همت این کانون اجرا می شود، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری راهیان قدس مسجد امام علی ابن ابیطالب(ع) ترویج فرهنگ مطالعه، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف این طرح است که در این طرح کتابهای مختلفی شنبه های هر هفته معرفی و مسابقات کتابخوانی نیز از کتابهای معرفی شده برگزار می شود.

بنابراین گزارش، کانون راهیان قدس مسجد امام علی ابن ابیطالب(ع) با اجرای برنامه های نظارتی در بهره مندی نوجوانان و جوانان شرایط از بازی های رایانه ای را با تدبیر آگاهانه فراهم کرده است، به همین جهت اجرای بازی های رایانه ای از دیگر رویکردهای این کانون است به گفته «خدابنده»، گیم نت به عنوان یک بازی و فناوری جدید و جذاب در میان جوانان و نوجوانان ابزاری برای جذب ایشان به محیط مسجد می تواند باشد، به همین جهت در این کانون مورد توجه قرار گرفته است و مکبران نوجوان مسجد هم جمعه ها به صورت رایگان از امکانات «گیم نت» استفاده می کنند.

 حضور اثرگذار بچه‌های  مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی

کانون فرهنگی راهیان قدس در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) از مشکلات و دغدغه های محل هم غافل نیست و با حضور معتمدین محله و هیئت امنای مسجد در جهت حل مشکلات مردم تلاش می کند و در حوزه آموزشی نیز این کانون حرف هایی برای گفتن دارد، برگزاری دوره های ‌آموزشی در رشته های مهندسی و رفع مشکلات درسی آنها برنامه دیگری است که در این کانون مورد توجه قرار می گیرد.

از دیگر محورهای مورد توجه در این کانون توجه به بحث کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار است، در این زمینه مدیر کانون راهیان قدس مسجد علی ابن ابیطالب(ع) گفت: با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز برای تعدادی از بانوان که در رشته هنرهای تجسمی تخصصی و مهارت دارند، نمایشگاهی در چندین دوره برگزار کردیم تا آنها تولیداتشان را به فروش برسانند و بتوانند از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادیشان را رفع کنند.

یکی دیگر از رویکردهای این کانون کمک به نیازمندان و محرومین به تاسی از امیرالمومنین علی(ع) بویژ در بحران کرونا است، به گفته خدابنده پس از شیوع این بیماری کرونا ضمن اینکه در چندین نوبت محلات دولت ‌آباد کرج را ضدعفونی کردیم، در چند مرحله مواد ضدعفونی کننده و ماسک میان اهالی محله توزیع نمودیم و برای کسب های محله که به دلیل شرایط این بحران متضرر شدند، کمک های نقدی و غیرنقدی انجام دادیم، علاوه بر آن خانواده هایی که در این شرایط به سوپرمارکت ها و مغازه داران بدهکار بودند، به همت خیرین حساب های آنها را تصفیه کردیم و در چندین نوبت به بیمارستانهایی که بیماران کرونایی بستری بودند،آبمیوه تهیه و توزیع نمودیم.

 حضور اثرگذار بچه‌های  مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی

توزیع بسته های معیشتی به خانواده های کم برخوردار از دیگر برنامه هایی است که توسط این کانون صورت گرفته است به گفته خدابنده ۵۰ بسته معیشتی در ۵ مرحله میان خانواده های کم برخوردار توزیع شده است. علاوه برآن اجرای طرح «نذرقربانی» هم به همت این کانون در چندین مرحله اجرا شد.

در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضایی و اجرایی نمودن بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضایی جامعه و تأکیدات ریاست قوه قضایی بر گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، ترویج فرهنگ قانون گرایی و مقابله با فرهنگ قانون گریزی و قانون ستیزی،طرح (هر مسجد یک حقوق دان) توسط کانون فرهنگی هنری راهیان قدس در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) اجرا می شود، به گفته مدیر این کانون فرهنگی هنری با اجرای این طرح تلاش می کنیم در جهت رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و وظایف شهروندی گام برداریم و در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق و کاهش حجم پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی تلاش کنیم.

کانون فرهنگی هنری راهیان قدس مسجد امام علی ابن ابیطالب(ع) در مناسبت های مذهبی نیز فعالیت های شاخصی برگزار می کند، به طوری که در ایام دهه کرامت برگزاری «جشنواره کرامت» از سوی این کانون مورد توجه قرار گرفت و در سالهای گذشته به جهت فعالیت گسترده در این ایام به عنوان یکی از کانون های برتر کشوری انتخاب و از سوی آستان حضرت معصومه(س) مورد تقدیر قرار گرفت.

 حضور اثرگذار بچه‌های  مسجد «امام علی‌بن ابیطالب(ع)» در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی

فعالیت های مومنانه، فرهنگی، هنری و آموزشی کانون راهیان قدس مسجد امام علی ابن ابیطالب(ع)، گویای پویایی، توانمندی، هدفمندی دلیلی بر رونق و پویایی کانون فرهنگی هنری راهیان قدس مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم