استاندار: احداث یک هزار کلاس درس در استان اردبیل ضروری است


استاندار: احداث یک هزار کلاس درس در استان اردبیل ضروری است

اردبیل - ایرنا- استاندرا اردبیل می‌گوید که برای رسیدن به استانداردهای مطلوب و رفع نیاز آموزشی در استان نیاز به احداث دست‌کم یک هزار کلاس درس می‌باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای آموزش و پروش استان اردبیل گفت: بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی آموزش و پرورش، در حال حاضر به ازای هر دانش‌آموز در استان ۶ مترمربع فضای آموزشی وجود دارد در حالی که نرم کشوری آن ۸/۵ مترمربع است.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای آموزشی استان اردبیل رتبه ۱۱ کشوری را دارد،بیان کرد: شورای آموزش و پرورش استان باید در جهت‌گیری تکمیل فضای آموزشی و رفاهی برنامه‌ریزی مدون و مناسب داشته باشد.

وی ضمن با اشاره به احداث ۱۰۰ کلاس درس در سال جاری توسط خیرین استان اردبیل اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برای سال آتی تعهد احداث ۲۰۰ کلاس درس را کرده است .

رییس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش منابع برای پروژه‌های نوسازی مدارس اختصاص در استان می‌یابد اما با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا نسبت به منابع اعتباری بیشتر است باید اعتبار مناسب در سال۱۴۰۰ از طریق منابع مالی مختلف به این پروژه‌ها تزریق شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه کل تخصیص اعتبارات ملی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در سال ۹۹ حدود۷۰میلیارد تومان است افزود: این میزان اعتبار در سال ۱۴۰۰ تا ۱۵۰میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا گفت: کرونا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را در مدارس از بین برده و با تغییر رویکرد آموزشی به لحاظ شرایط حاکم باید نسبت به اخلاق و تربیت دانش آموزان در برنامه شاد نیز توجه شود.

او بیان کرد: آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند به طور کامل نیازهای دانش‌آموزان را فراهم کند و انتظار می رود با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به زودی شاهد آموزش حضوری در مدارس باشیم.

بهنامجو اظهار کرد: در کنار آموزش باید آسیب‌های اجتماعی که متوجه دانش آموزان می‌شود رصد شده و برنامه مناسبی جهت مقابله با این آسیب‌ها تدوین و ارایه شود.

وی تاکید کرد: باید درهر مدرسه یک کانال جهت ارتباط با خانواده ایجاد و راه‌اندازی شود که علاوه بر ارتقای سطح کیفی تحصیل و آموزش های دانش آموزان، برنامه و بسته فرهنگی آموزشی تهیه و نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد