فرمانداری گناباد مجوز تردد خودرو به مشهد را صادر نمی‌کند


فرمانداری گناباد مجوز تردد خودرو به مشهد را صادر نمی‌کند

گناباد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناباد گفت: این فرمانداری هیچ گونه مجوزی را برای رفت و آمد بین گناباد و مشهد صادر نمی‌کند.

قاسمعلی طالبی روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه ستاد استانی آن در خراسان رضوی هم‌اینک ورود همه خودروهای دارای پلاک غیربومی به کلانشهر مشهد ممنوع است.

وی ادامه داد: بر همین اساس فقط افرادی مجاز به رفت و آمد با خودروی شخصی به مشهد هستند که درگیر کار ضروری مرتبط با امور پزشکی یا قضایی باشند.

معاون فرماندار گناباد گفت: این فرمانداری در چارچوب مصوبات مورد اشاره با هدف پیشگیری از رفت و آمدهای غیرضروری خودروها به مشهد مجاز به صدور برگه تردد برای شهروندان نیست.

طالبی افزود: پلیس راه، مجری مصوبه منع رفت و آمدهای خودرویی با پلاک غیربومی به مشهد و مرجع اعمال جریمه در این زمینه است.

پیشتر رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خراسان‌ رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: در اجرای محدودیتهای جدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مشهد، فقط خودروهای دارای پلاک بومی اجازه ورود به این شهر را از مسیرهای جاده‌ای دارند.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در مرحله جدید طرح ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به مشهد، طبق تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودروهای غیربومی حتی با نامه مجوز فرمانداریها هم اجازه ورود به مشهد ندارند.
وی ادامه داد: در این مرحله فقط مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی که مشکل پزشکی یا کار قضایی داشته‌ باشند مجوز ورود به مشهد را دریافت می‌کنند.

پیش از این، مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی با نامه مجوز فرمانداریها قادر به ورود به مشهد بودند اما در این مرحله چنین مجوزی هم اعتبار ندارد.
طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد از نظر شیوع کرونا همزمان با محدودیتهای سراسری، از اول آذر تا ۱۳ دی ماه امسال در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی اجرا و با آبی شدن وضعیت مشهد از ١٣ دی ماه متوقف شد اما اجرای این طرح دوباره از ۱۸ بهمن ماه جاری با زرد شدن وضعیت مشهد در حال اجراست.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۷۳ تن از بیماران مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۷۳۶ تن رسیده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در جنوبی‌ترین قسمت خراسان رضوی ۲۸۷ کیلومتر با مشهد فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس