کاهش 7تا 12 درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور


کاهش 7تا 12 درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد و کاهش 7 تا 12 درجه ای هوا در برخی نقاط کشور در روزهای پایانی هفته خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل نقشه های پیشیابی اعلام کرد که امروز پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان فعال است.

همچنین بارش در نوار مرکزی کشور از جمله استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان و ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان است و در استان گیلان نیز بارش برف و باران و در استان مازندران بارش پراکنده پیش بینی شد.

روز جمعه در جنوب کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود اما در روزهای شنبه و یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت، البته در روز دوشنبه مجددا در استان های جنوبی و شمال غرب کشور و غرب سواحل خزر بارندگی پیش بینی شده است.

پنجشنبه و جمعه ضمن ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، جنوب، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج خواهند بود، همچنین پنجشنبه در جنوب شرقی، شرق و بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و جمعه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی شده است که در مناطق می تواند منجر به گردو خاک شود.

امروز بیشنیه دمای تهران به پنج درجه سانتیگراد و کمینه آن به منفی 2 درجه خواهد رسید و همچنین بجنورد با منفی ۱۲ درجه سردترین هوا و بندرعباس با ۲۸ درجه گرمترین هوا را تجربه خواهند کرد.

پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، ممانعت از صعود کوهنوردان، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، کنترل و بازگشایی آبروها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا