مادر دارابی در شب میلاد مولا علی (ع) از قصاص قاتل فرزندش گذشت


مادر دارابی در شب میلاد مولا علی (ع) از قصاص قاتل فرزندش گذشت

شیراز-ایرنا-مادر ی که 10 سال پیش فرزندش به نام عقیل نجفی در درگیری با دوستش در شهرستان داراب به قتل رسیده بود، در شب میلاد حضرت علی (ع) از قصاص قاتل پسرش گذشت کرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان داراب، عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قاتل که با زنده یاد عقیل نجفی دوست بود سال ۸۹ در روستای زین‌آباد این شهرستان در مراسم عروسی بر سر موضوعی با یکدیگر درگیر شدند و در این مشاجره، نجفی به قتل رسید.

خسرو ستوده، با اشاره به اینکه قاتل و مقتول در زمان وقوع این حادثه هر ۲ آنها ۱۹ ساله بودند، افزود: پس از برگزاری دادگاه رسیدگی به این قتل، حکم قصاص قاتل صادر شد و خانواده قاتل پیگیر جلب رضایت خانواده مقتول برای گذشت از این قصاص بوند.

وی بیان کرد: در نهایت پدر مقتول، در سال ۹۸ رضایت خود را از عدم قصاص قاتل فرزندش اعلام کرد اما مادر زنده یاد نجفی حاضر به انجام این کار نشد و در مهرماه ۹۹ پدر مقتول هم به رحمت ایزدی پیوست.

ستوده ادامه داد: در مدت یک سال اخیر نیز شورای حل اختلاف و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان داراب برای جلب رضایت مادر و خانواده مقتول پیگیرانه تلاش می‌کردند که سرانجام مادر شادروان نجفی نیز عصر ششم اسفندماه ۹۹ به یمن میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) از قصاص قاتل فرزند خود چشم پوشی کرد.

وی گفت: خانواده مرحوم عقیل نجفی، هدف از انجام این کار خداپسندانه را جلب رضای خداوند و تاسی از سخن گهربار مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی (ع) که فرموده است" درعفو لذتی است که در انتقام نیست" عنوان کردند.

ستوده ادامه داد: یکی از برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان داراب، تلاش برای آزادی زندانیان است و این نهاد تا کنون برای تحقق این امر تلاش‌های زیادی انجام داده است.

در مراسم اعلام گذشت مادر شادروان عقیل نجفی از قصاص قاتل فرزندش، رییس دادگستری، دادستان داراب و همچنین اعضای انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان حضور داشتند.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...