نامه 40 جمهوریخواه به بایدن علیه رفع تحریم‌های ایران


نامه 40 جمهوریخواه به بایدن علیه رفع تحریم‌های ایران

تعدادی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور در خصوص رفع تحریم‌های ایران هشدار دادند.


تعدادی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور در خصوص رفع تحریم‌های ایران هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد تعدادی از اعضای حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با نگارش نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار دادند.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه آمریکا، ریاست نگارش این نامه را برعهده داشته و در آن به دولت کنونی آمریکا هشدار داده شده که درصورت بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ایران با مخالفت کنگره مواجه خواهد بود.

این خبرگزاری آمریکایی همچنین اعلام کرد این نامه از سوی ۴۰ عضو جمهوریخواه کنگره امضا شده و آن‌ها در آن با رفع تحریم‌های ایران مخالفت کردند. این قانونگذاران «لغو محدودیت ایران در دسترسی به سیستم مالی آمریکا» را نیز غیرقابل پذیرش دانستند.

این نمایندگان آمریکایی با تکرار ادعاهای دیگر مقامات کشورشان گفتند: «آمریکا باید تا زمانی که ایران از جاه‌طلبی هسته‌ای دست بکشد و به تروریسم در منطقه پایان دهد، با حفظ تحریم‌ها با این کشور مقابله کند.»

آن‌ها همچنین در این نامه مدعی شدند: «ایران در دولت باراک اوباما توانست از سیاست‌های ضعیف آمریکا سوء استفاده کند و بایدن اکنون نباید این اشتباهات را تکرار کند.»

به نوشته بلومبرگ اکنون مجلس آمریکا به دست دموکرات‌ها اداره می‌شود و این شانس پذیرش طرح این نامه برای مقابله با رفع تحریم‌ها آمریکا علیه ایران را کم می‌کند.

به تازگی ۱۵ قانونگذار جمهوریخواه دیگر به رهبری «جان کاتکو» عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به رفع تحریم‌های ایران ابراز نگرانی کردند و با مطرح کردن اتهاماتی بی‎ اساس مدعی شدند «ایران از اقدامات تروریستی در سطح بین‌المللی حمایت کرده است.»

این مقام‌های آمریکایی رفع تحریم‌ها علیه ایران را «اشتباهی تاریخی» و ایران را «تهدیدی علیه دموکراسی و امنیت ملی آمریکا» عنوان کردند.

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج