آزادراه غدیر ترافیک تجاری را از ترافیک عادی پایتخت جدا می‌کند


آزادراه غدیر ترافیک تجاری را از ترافیک عادی پایتخت جدا می‌کند

رئیس پلیس راه کشور گفت: با افتتاح آزادراه غدیر هم حجم ترافیک در ورودی‌های پایتخت کم می‌شود و هم تلفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت.

سرهنگ هادی امیدوار روز پنجشنبه هفتم اسفند در مراسم افتتاح آزادراه غدیر که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز برگزار شد، گفت: آزادراه غدیر ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که با تبادلات در نظر گرفته شده با آزادراه‌های قم، قزوین، کرج، ساوه و بخشی از آزادراه حرم تا حرم طول آن تقریباً به ۲۱۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، امیدوار افزود: با افتتاح این آزادراه در بخش مهمی از بار ترافیکی تجاری منتهی به تهران از آزادراه حرم تا حرم، ساوه-تهران و قزوین-کرج تعادل برقرار می‌شود و کاهش حجم ترافیک را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آزادراه‌ها یکی از ایمن‌ترین راه‌ها در چرخه حمل و نقل هستند، گفت: این آزادراه با جدا کردن ترافیک عادی از حمل و نقل بار هم میزان و هم شدت حوادث را در راه‌های منتهی به پایتخت کاهش می‌دهد. بنابراین با افتتاح این آزادراه هم حجم ترافیک در ورودی‌های پایتخت کم می‌شود و هم تلفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت.

امیدوار با بیان اینکه توسعه آزادراهی در بخش شرقی تهران نیز در دستور کار است، گفت: امیدواریم با رینگ جنوبی، غربی و شرقی تهران، ایمنی و روانی ترافیک را در جریان ترافیک پایتخت داشته باشیم.

وی افزود: این آزادراه به نحوی طراحی شده که دسترسی بسیاری از شهرک‌های صنعتی را فراهم می‌کند و تولید کنندگان می‌توانند کالاهای خود را بدون اینکه وارد چرخه ترافیک تهران شوند از این آزادراه عبور دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...