تقدیر از پدران شهید در شب ولادت علی(ع)


تقدیر از پدران شهید در شب ولادت علی(ع)

تهران- ایرنا- همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، از چند پدر شهید در امامزاده روح الله الحسنی(ع) تهران تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین صفار هرندی شامگاه چهارشنبه در جشن ولادت حضرت علی (ع) در امامزاده روح الله الحسنی (ع) با مقایسه رشادت های رزمندگان اسلام و شهدا در صحنه جنگ با دشمن و فداکاری های جامعه پزشکی کشور در مقابله با کرونا گفت؛ خدمات جامعه پزشکی در این دوران "علی گونه" است.

وی توضیح داد: بسیاری از دلدادگان کشور و نظام همچون سردار شهید سلیمانی در صحنه نبرد با دشمن و اکنون هم در صحنه مقابله با کرونا، بسیاری از جامعه پزشکی جان خود را در راه مردم و کشور فدا می کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) شهید ۷۰ نفر از اهل خود را شفاعت می کند و این یعنی هرکس که از ظرفیت ها و شایستگی های خود استفاده کند و اهل شهدا باشد، سعادتمند می شود.

به گفته صفار هرندی، اهلیت در کلام خدا و اهل بیت(ع) فراتر از نسبت های شناسنامه ای و جغرافیایی است و ما اگر خود را حتی اندکی با شهدا انطباق دهیم، معرفت الهی پیدا می کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در وصیت نامه شهدا یکی از مهمترین توصیه ها این است که هیچ کس دست از پیشوای خود برندارد؛ کسی که امروز تیشه به ریشه اسلام می زند اهل خدا نیست حتی اگر جزو عابدان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود بیش از یک هزار امامزاده در کشور گفت: وجود این امامزادگان کشور را به کانون و پایتخت خاندان اهل بیت تبدیل کرده است؛ گرچه دلدادگان به این خاندان در جهان بی شمارند اما به برکت وجود این امامزادگان، مردم در مسیر ولایت، دفاع از خون شهدا و این نظام و کشور عاشقی می کنند.

صفار هرندی یادآور شد: وجود این امامزادگان یک علامت است برای امت ایران و اسلام که تا آخر در این مسیر باقی بمانیم.

شهید سلیمانی؛ قهرمان دیپلماسی رسمی و عمومی

معاون اقتصادی سپاه قدس نیز در این مراسم با اشاره به رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: با این شهید خاطرات بسیاری دارم اما در آخرین سفری که به سوریه داشت همواره اعلام می کرد که آرزو می کنم طوری شهید شوم که در مقابل آقا رو سیاه نشوم.

"رستم قربانی"، شهید سلیمانی را قهرمان دیپلماسی رسمی و عمومی خواند و افزود: صمیمیت همراه با قاطعیت در مدیریت، بینش اخلاقی و بشردوستانه، پیشی گرفتن از دیگران در عرصه‌های نبرد و فداکاری‌های فردی، ایمان به امت اسلام و حمایت از حاکمیت ملی کشورهای اسلامی و نظارت و دانش اطلاعاتی گسترده از ویژگی‌ها ایشان است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی اثبات کرد که با وجود فرقه‌های مختلف میان مسلمانان، می‌توان برای رسیدن به هدف مشترک هماهنگ و متحد عمل کرد.

معاون سپاه قدس خاطرنشان کرد: در این زمان بیش از هر زمانی به خصوصیات اخلاقی و مدیریتی این شهید والامقام نیازمندیم و تفکرات و رشادت های این شهید ما را از این مشکلات رهایی می دهد.

تقدیر از ۱۰۰ پدر شهید در شب میلاد علی(ع)

همچنین در این مراسم مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی (ع) گفت: قدمت این امامزاده به قرن دهم هجری بر می گردد که بدلیل اینکه این امامزاه در پشت دروازه تهران و در مقابل کاخ گلستان بود عملا درهای این امامزاده به روی مردم بسته بود.

حجت الاسلام حجر رسولی افزود: در شرایط بعد از انقلاب به خاطر تحرکات گروهک منافقین برای انفجار ساختمان مخابرات میدان امام خمینی(ع) بازهم درب این امامزاده بسته بود و فقط دوشنبه ها اهالی محل به زیارت امامزاده روح الله می رفتند.

وی یادآور شد: در سال ۹۰ و ایجاد شرایط عادی مساحتی به متراژ حدود ۹۰۰ متر برای این امامزاده در نظر گرفته شد و از آن سال به بعد عموم مردم کم کم با آن آشنا شدند و در سال ۹۳ فاز اول احداث این امامزاده به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) امشب در جوار آستان امامزاده روح الله الحسنی (ع) برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!