ترویج سیره علوی بهترین ابزار مقابله با دشمنان نظام است


ترویج سیره علوی بهترین ابزار مقابله با دشمنان نظام است

یزد - ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت: جامعه اسلامی به اخلاق و سیره علوی نیاز ضروری دارد و بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان نظام و انقلاب ، ترویج سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه فرهنگ و اخلاق علوی است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه به مناسبت سالروز میلاد مولود کعبه نخستین امام شیعیان (ع) در جمع تعدادی از مسوولان شهرستان افزود: حضرت علی (ع) به عنوان نمادی از انسان کامل الگوی مناسب برای انسان های آزاده در تمامی امور زندگی محسوب می شود و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوی در جامعه از جمله ضرورت هاست.

امام جمعه شهر ابرکوه با اشاره به اینکه پیامبرگرامی اسلام (ص) در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا در منطقه غدیر معرفی کردند، تصریح کرد: ایام ماه رجب فرصت مناسبی برای آشنایی با شخصیت با عظمت آن حضرت است.

حسینی با بیان اینکه جهان بشریت شخصیت جامع و کاملی مانند امیرالمومنین (ع) را به خود نمی بیند، اظهارکرد: حضرت علی (ع) تا جایی پیش رفت که همه اعمالشان عبادت شد و ضربه شمشیرش در روز جنگ خندق از عبادت جن و انس ارزشمندتر شد.

وی تاکید کرد: صداقت، عصمت و حق محوری علی (ع) به‌جایی رسید که رسول خدا (ص) درباره‌ ایشان فرمود، علی مع الحق و الحق مع علی و صدها صفت به فعلیت رسیده که دیگر به تربیت پیامبر اکرم از او انسان برجسته و بی‌نظیری در عالم وجود ساخت. و این دردانه هستی را پدر امت قرار داد.

حسینی با تاکید بر اینکه شناخت سیره حضرت علی (ع) چراغ راه زندگی است، گفت: با وسیله قرار دادن حضرتش به درگاه الهی و بردن نام مبارکش که عبادت است، رفع هم‌ و غم را در این روزها که کشور اسلامی ایران مبتلابه سختی‌هایی شده ، از خدای منان طلب می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرانسانی به اندازه فهم و درک خودش شناخت از حضرت علی (ع) پیدا کند، ادامه داد: شیعیان باید با کسب تقوا و پرهیزکاری و تلاش در راه معنویت در سمت و جبهه حضرت علی (ع) قرار بگیرند و آنچنان که شایسته آن حضرت است، پیرو ایشان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم شهرستان ابرکوه در سالروز میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر چهارشنبه شب و امروز در برخی از محافل مذهبی و با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی این روز خجسته را گرامی داشتند.

حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل و ۲۳ سال پیش از هجرت پیامبر(ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشود.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا