جشن میلاد علی (ع) و توزیع بسته غذایی به نیازمندان در آستارا


جشن میلاد علی (ع) و توزیع بسته غذایی به نیازمندان در آستارا

آستارا - ایرنا - جشن سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز گرامیداشت مقام پدر، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آستارا برگزار و 20 بسته غذایی به همین مناسبت در بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در مسجد عباسیه این شهرستان گفت: علی (ع) الگوی رفتار، گفتار و کردار و قله رفیع انسانیت است و باید ایمان، تقوا، رشادت، شجاعت، عدالت، سخاوت، غیرت، جوانمردی و قضاوت ایشان سرلوحه آحاد جامعه بخصوص مسئولان و مدیران باشد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به تاکید پیامبر اسلام (ص) در احادیث مختلف از جمله ثقلین و کسا به فضایل و منزلت ‌های امام علی(ع)، استناد به هر یک از این احادیث را بر حقانیت مولای متقیان کافی دانست.

وی نیاز کنونی افراد تشنه عدالت و معنویت به الگو قرار دادن امیرالمومنین (ع) را بیش از سایر دوره ها دانست و گفت: این امر بستگی به شناخت و آگاهی همه جانبه از افکار و سیره و منش امام علی (ع) دارد.

او بر الگوی گیری مردم و مسئولان جمهوری اسلامی از سیره حضرت علی (ع) تاکید کرد و پرهیز از زندگی اشرافی، توجه به سبک زندگی اسلامی و عدالت خواهی را لازمه ترویج حکومت علوی عنوان کرد.

حافظ نیا لغو سراسری آئین اعتکاف را دلیل بر محرومیت از برکات ماه رجب و ایام‌ البیض ندانست و دعا و راز و نیاز در این ماه را برای دفع بلاهای مختلف مانند ویروس کرونا، نابودی استکبار و ظلم لازم دانست.

توزیع بسته های غذایی به نیازمندان

ارژنگ کرمیانی رئیس شورای هیئات مذهبی آستارا از توزیع ۲۰ بسته غذایی شامل ماکارونی، روغن، سویا، رب گوجه، حبوبات، تن ماهی، برنج، خرما و اقلام بهداشتی با همکاری خیران در شب میلاد امام علی (ع) در بین نیازمندان خبر داد.

وی گفت: ارزش بسته ها ۶۰ میلیون ریال بود و خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از کرونا از این حمایت ها بهره مند شدند و کمک ها در صورت مشارکت خیران ادامه خواهد داشت و شورای هیئات مذهبی آستارا در ایام فاطمیه نیز پنج هزار وعده غذای گرم به شهروندان توزیع کرده بود.

امام علی (ع) در ۱۳ رجب سال ۳۰ عام الفیل در کعبه مکرمه به دنیا آمد و این مناسبت به عنوان روز پدر نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج