هزینه 900 میلیون دلاری تعویض باتری خودرو برای هیوندای


هزینه 900 میلیون دلاری تعویض باتری خودرو برای هیوندای

شرکت کره ای هیوندای اعلام کرد با هزینه 900 میلیون دلار باتری های بیش از 75 هزار خودروی برقی را تعویض می کند. دلیل این امر گزارش 14 آتش سوزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید شرکت هیوندای باتری‌های ۷۵ هزار و ۶۸۰ خودروی برقی Kona و در کل ۸۲ هزار خودروی برقی با هزینه یک هزار میلیارد وون (۹۰۰ میلیون دلار) تعویض می‌کند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هیوندای پس از وقوع ۱۴ حادثه آتش سوزی مربوط به باتری‌های تولید شده توسط شرکت LG Chem فراخوانی برای خودروهای Kona در کره جنوبی و آمریکای شمالی صادر کرد.

شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای نوشت: اولویت ما از بین بردن ریسک احتمالی در قبال امنیت مشتریان است. هرچند احتمالاً آتش سوزی اندک و هزینه مالی آن انبوه است.

پس از ارسال فراخوان اولیه، هیوندای سیستم مدیریت باتری خودروی مذکور را آپدیت و حداکثر شارژ را به ۹۰ درصد محدود کرد. با این وجود ماه گذشته، خودرویی در کره جنوبی که آپدیت را دریافت کرده بود، دچار آتش سوزی شد. این امر سبب شد مقامات کره‌ای درباره فرایند ارسال فراخوان برای خودروهای هیوندای تحقیقاتی انجام دهند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد آپدیت سیستم از شارژ بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کند اما دلیل آتش سوزی به اختلالی در سلول باتری مربوط است. اما همچنان به تحقیقات در این باره ادامه می‌دهد.

شرکت LG Chem هرگونه تقصیری در این خصوص را رد اما اعلام کرد به همکاری با وزارت حمل ونقل در تحقیقات ادامه می‌دهد.

این فرایند گران‌ترین فراخوان برای خودروهای برقی است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید شرکت هیوندای باتری‌های ۷۵ هزار و ۶۸۰ خودروی برقی Kona و در کل ۸۲ هزار خودروی برقی با هزینه یک هزار میلیارد وون (۹۰۰ میلیون دلار) تعویض می‌کند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هیوندای پس از وقوع ۱۴ حادثه آتش سوزی مربوط به باتری‌های تولید شده توسط شرکت LG Chem فراخوانی برای خودروهای Kona در کره جنوبی و آمریکای شمالی صادر کرد.

شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای نوشت: اولویت ما از بین بردن ریسک احتمالی در قبال امنیت مشتریان است. هرچند احتمالاً آتش سوزی اندک و هزینه مالی آن انبوه است.

پس از ارسال فراخوان اولیه، هیوندای سیستم مدیریت باتری خودروی مذکور را آپدیت و حداکثر شارژ را به ۹۰ درصد محدود کرد. با این وجود ماه گذشته، خودرویی در کره جنوبی که آپدیت را دریافت کرده بود، دچار آتش سوزی شد. این امر سبب شد مقامات کره‌ای درباره فرایند ارسال فراخوان برای خودروهای هیوندای تحقیقاتی انجام دهند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد آپدیت سیستم از شارژ بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کند اما دلیل آتش سوزی به اختلالی در سلول باتری مربوط است. اما همچنان به تحقیقات در این باره ادامه می‌دهد.

شرکت LG Chem هرگونه تقصیری در این خصوص را رد اما اعلام کرد به همکاری با وزارت حمل ونقل در تحقیقات ادامه می‌دهد.

این فرایند گران‌ترین فراخوان برای خودروهای برقی است.

کد خبر 5155641

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!