مشاهده گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در نیویورک


مشاهده گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در نیویورک

محققان از گسترش نوع جهش یافته و جدیدی از ویروس کووید-19 در نیویورک آمریکا خبر دادند.


محققان از گسترش نوع جهش یافته و جدیدی از ویروس کووید-۱۹ در نیویورک آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، محققان براساس دو مطالعه جدید اعلام کردند نوع جدید و جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا در نیویورک آمریکا در حال گسترش است.

به گفته آن‌ها به احتمال زیاد این نوع از ویروس کووید-۱۹ اثربخشی واکسن‌ها را کمتر خواهد کرد و واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس را تضعیف می‌کند.

دیلی میل به نقل از نیویورک تایمز اعلام کرد این نوع جدید کرونا برای بار اول در ماه نوامبر (آذر) سال گذشته در نیویورک گزارش شده است و اکنون ۲۷ درصد از مبتلایان را شامل می‌شود. این گونه از ویروس بسیار به نوع آفریقایی شبیه است.

یکی از این پژوهش‌ها در کالیفرنیا انجام شده ونتایج آن به صورت آنلاین در دسترس است و تحقیق دیگر نیز از سوی محققان دانشگاه کلمبیا مورد بررسی قرار گرفته است.

تا نیمه ماه فوریه (بهمن) ۱۲ درصد از مبتلایان از این نوع گزارش شده‌اند و کارشناسان نتایج حاصل از این تحقیقات را بسیار نگران کننده توصیف کردند.

نیویورک سال گذشته از مراکز اصلی شیوع کرونا در آمریکا بود و تاکنون ۷۰۷ هزار و ۶۹۵ مورد ابتلا و ۲۹ هزار و ۲۵ جان باخته کرونایی گزارش کرده است.

هفته جاری کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور داده است تا برای گرامیداشت نیم میلیون قربانی ویروس کرونا پرچم‌ها در این کشور نیمه برافراشته شوند.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات مختلف آمریکا نگرانی‌هایی را میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و به تازگی نیز دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا، اعلام کرد همه‌گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است.

فائوچی همچنین در پیامی دیگر گفت: «اختلافات سیاسی واشنگتن یکی از عوامل موثر در آمار خیره کننده مرگ ومیر کرونا در آمریکاست.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی