سودآوری 25 هزار میلیارد تومانی آزادراه غدیر/ سالانه مصرف 100 میلیون لیتر سوخت کاهش می یابد


سودآوری 25 هزار میلیارد تومانی آزادراه غدیر/ سالانه مصرف 100 میلیون لیتر سوخت کاهش می یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح آزادراه غدیر در 20 سال با احتساب کاهش مصرف سوخت 25 هزار میلیارد تومان این مسیر آزادراهی سودآوری خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیرالله خادمی امروز در مراسم افتتاح آزادراه غدیر در محل پروژه اظهار داشت: اقدامات و پروژه‌های بزرگی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در بخش‌های ریلی، بزرگراهی و آزادراهی در حال انجام است. با توجه به نام‌گذاری سال 99 به عنوان جهش تولید، تدبیر شد تعدادی از این پروژه‌ها اولویت‌بندی شود و تا سال 1400 به اجرا برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این راستا 8 پروژه ریلی به طول 1530 کیلومتر معادل 13 درصد از مسیر فعلی، 9 پروژه آزادراهی به طول 660 کیلومتر معادل 27 درصد از آزادراه‌های کشور و 77 پروژه بزرگراهی به طول 1800 کیلومتر معادل 18 درصد بزرگراه‌های کشور اولویت‌بندی شده‌اند.

خادمی ادامه داد: رشد این پروژه‌ها امروز اغلب بیش از 85 درصد است، در بخش آزادراهی ما با بهره‌برداری از آزادراه غدیر 221 کیلومتر آزادراه را افتتاح کردیم که 2.5 برابر متوسط آزادراه‌سازی در کشور است.

وی افزود: به طور متوسط سالانه 80 کیلومتر آزادراه در کشور ساخته‌ایم و امروز طول آزادراه‌ها به 2685 کیلومتر رسیده است که 32 درصد افزایش طول آزادراه‌ها در چند سال اخیر داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال 1400 میزان 330 کیلومتر آزادراه در برنامه کاری است و هزار کیلومتر آزادراه در این دولت افتتاح شده است.

خادمی افزود: ادامه آزادراه همت به عنوان کنارگذر شمالی کرج در حال اجرا است و تحولی ترافیکی و عملکردی خوب در ساماندهی ترافیک منطقه رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: آزادراه غدیر از آبیک در غرب البرز و قزوین آغاز می‌شود و از لبه جنوبی تهران و البرز می‌گذرد و به چرمشهر می‌رسد و به آزادراه حرم تا حرم متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این آزادراه ترافیک تهران، کرج، نظرآباد، ماهدشت، ملارد و ورامین را کاهش می‌دهد.

خادمی افزود: همه ر اه‌های منتهی به البرز و تهران توسط این آزادراه متصل می‌شود و تبادل ترافیکی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: آزادراه غدیر 4 آزادراه ما را قطع می‌کند و در بحث تبادل ترافیک منحصر بفرد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این مسیر آزادراهی برای اجرا 51 میلیون مترمکعب عملیات خاکی لازم داشت.

خادمی اضافه کرد: این مسیر آزادراهی 5.5 کیلومتر پل و 50 کیلومتر تبادل دارد و 220 کیلومتر عملیات راهسازی در آن انجام شده است.

وی افزود: حداکثر شیب در این پروژه 4 درصد و سرعت طرح 130 کیلومتر بر ساعت است که اولین آزادراه با این سرعت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که آزادراه غدیر با سرمایه‌گذاری 70 درصدی قرارگاه خاتم و 30 درصدی دولت اجرا شد، گفت: در این پروژه 3400 میلیارد تومان هزینه شد اما ارزش روز پروژه بیش از 7 هزار میلیارد تومان است.

خادمی جابجایی 30 میلیون مسافر و 32 میلیون تن بار را در سال اول پروژه از مزایای آزادراه غدیر برشمرد و گفت: سالانه 100 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و کاهش 27 هزار تنی آلاینده‌های زیست محیطی از مزایای آزادراه غدیر است.

وی افزود: این آزادراه در 20 سال، 25 هزار میلیارد تومان سودآوری دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)