فردِ مزاحم کوهنوردان در فیلم شناسایی شده است


فردِ مزاحم کوهنوردان در فیلم شناسایی شده است

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: فردی که در فیلم مزاحم تمرین کوهنوردان شده است شناسایی و پیگیر مسائل حقوقی این موضوع هستیم.

از روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی در حال پخش شدن است که در آن فردی در حال بی احترامی و برخورد با جمعی از کوهنوردانی است که در یکی از دیواره های کوه سفید در نزدیکی شهر درچه اصفهان در حال تمرین هستند.

مهدی نصر اصفهانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال بررسی صحت و سقم بیشتر این موضوع هستیم و به جمع بندی هایی نیز رسیده ایم و بعد از بررسی های لازم نتیجه را اعلام خواهیم کرد. اما آنچه مشخص است یکی از باشگاه های کوهنوردی در دیواره کوه سفید که در حریم شهر درچه اصفهان است، کلاس های تمرینی داشته است.

وی تصریح کرد: دیواره کوه سفید در بخش فنی ظرفیت خوبی برای برگزاری آموزشی سطح بالا به ویژه برای ورزشکاران دره نورد دارد. دو روز گذشته این گروه در این محل تمرین داشتند و گویا فردی در محل تمرین آن ها حاضر شده و تذکراتی داده است مبنی بر اینکه در این محل نباشید و تمرین نکنید و در نهایت منجر به کمی درگیری شده است.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در حال بررسی هستیم که این فرد یا افراد چه کسانی و از طرف کجا هستند؟ و دوستان بخش قضایی نیز موضوع را دنبال می کنند تا به جمع بندی برسیم. امیدواریم در آینده شاهد تکرار چنین اتفاقاتی برای ورزشکاران نباشیم.

وی تصریح کرد: حدود ۶۵ باشگاه کوهنوردی دارای مجوز داریم که رسته های مختلفی دارند که این باشگاه نیز برنامه آموزشی در محل کوه سفید داشته است و باشگاه های دیگر هم در این محل یا مکان های دیگر برنامه های آموزشی و تمرینی دارند.

نصراصفهانی در خصوص راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بروز و یا تکرار چنین اتفاقاتی، گفت: کوه و طبیعت یک مکان و فضای خدادادی است، البته منهای مناطقی که منطقه نظامی و یا فضاهای شخصی است. اما کوهنوردان و ورزشکاران از اکثر کوه ها برای صعود و تمرینات خود استفاده می کنند. کوهنوردی در کوه کرکس مشکل ورود کوهنوردان را داشت که به دنبال رفع آن هستیم. در دیواره پلیس راه اصفهان – شهرضا می بینید که بیشتر روزها ورزشکاران در حال استفاده از آن هستند اما کوه سفید به واسطه اینکه بخشی از آن مربوط به شهرداری درچه، بخش خصوصی و مجموعه شهدای گمنام که در آن وجود دارد و افراد زیادی در آن بخش تردد دارند به نوعی حساسیت‌های منطقه ای و بومی محلی نیز در آن دخیل است.

وی با بیان اینکه این تعصبات بومی و منطقه ای تاثیرگذار است، گفت: جلساتی برای حل این مشکل تشکیل دادیم و کمیته بازرسی در حال پیگیری است تا به جمع بندی نهایی برسیم. آنچه در فیلم مشخص است با توجه به رفتار و ابزاری که در دست دارند به هیچ عنوان مامور نیستند، البته فرد مهاجم شناسایی شده و در حال پیگری موضوع هستیم.

فردِ مزاحم کوهنوردان در فیلم شناسایی شده است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی