ویروس شناسان روس: موج جدید کرونا در روسیه در راه است


ویروس شناسان روس: موج جدید کرونا در روسیه در راه است

مسکو - ایرنا - ویروس شناسان روسی در مورد احتمال آغاز موج جدید شیوع کرونا در روسیه در بهار آینده هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ار. ب. کا روسیه روز پنجشنبه با استناد به دیدگاههای شماری از ویروس شناسان این کشور گفت: موج سوم کرونا در روسیه در بهار آغاز می شود و به احتمال زیاد ویروس جهش یافته انگلیسی هم به شماری از مردم روسیه سرایت خواهد کرد.

یوگنی تیماکوف ویروس شناس و رئیس مرکز درمانی «لیدر مدیتسینا» در گفت و گو با این رسانه روسی این احتمال را بعید ندانست که در بهار شمار زیادی از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده بودند، دوباره بیمار شوند.

بهار در تقویم روسیه از ماه مارس و پایان ماه فوریه یعنی چهار روز دیگر آغاز می شود.

تیماکوف بر این باور است که بهار باتوجه به کمبود ویتامین در بدن انسان و کوتاه بودن مدت روشنایی در روز، احتمال بیماری افزایش می یابد.

الکسی آگرانوفسکی استاد دانشگاه دولتی مسکو (ام. گ. او) هم به شبکه ار. ب. کا گفت که موج جدید بیماری کرونا در بهار سال ۲۰۲۱ آغاز می شود.

در همین حال نیکلای مالیشف ویروس شناس و متخصص بیماریهای عفونی گفت که به احتمال زیاد واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه وضعیت کرونا در این کشور را بهبود خواهد بخشید.

به گفته این متخصص روس، اگر اکثر مردم روسیه واکسن کرونا بزنند و نوع جدید و واگیرتر ویروس کرونا بوجود نیاید، شیوع کرونا گسترده نخواهد بود.

شبکه ار. ب. کا خاطرنشان کرد سازمان بهداشت جهانی در مورد امکان آغاز موج سوم کرونا در جهان هشدار داد و سخنگوی این سازمان هشدار داد که هنوز ایمنی عمومی در مورد کرونا وجود ندارد و به همین دلیل مردم باید احتیاط کنند.

حدود یک ماه پیش پیک (اوج) بیماری کرونا در روسیه بود که شمار بیماران در این کشور به ۳۰ هزار نفر در روز نزدیک شد و روزانه تا بیش از ۵۸۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را ازدست دادند.

مطابق گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، تاکنون در روسیه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۳ هزار و ۴۳۰ نفر جان سپرده اند. در شبانه روز اخیر ۱۱ هزار و ۷۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳۸۳ نفر نیز جان سپرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی