میلاد امام علی(ع) و بزرگداشتی از جنس مجازی


میلاد امام علی(ع) و بزرگداشتی از جنس مجازی

ایلام - ایرنا - امروز 13 ماه مبارک رجب مصادف با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی(ع) است که به نام روز پدر و روز مددکار نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، این مناسبت در نزد شیعیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مردم همه ساله با برگزاری آیین های جشن و شادی این مناسبت را به صورت ویژه و با آیین هایی خاص برگزار می کنند.

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا که از سال گذشته میهمان ناخوانده ایرانیان شده و شیوه زندگی ها را تغییر داده است، بزرگداشت این مناسبت مذهبی نیز برای دومین سال پیاپی نیز دگرگون و به سمت بستر فضای مجازی تغییر یافته است.

۱۳ ماه رجب اگرچه آغاز ایام البیض اعتکاف است وهمه ساله مردم خداجو از سحرگاه امروز در مساجد معتکف و خلوتی عاشقانه با ایزد منان داشتند ولی این آیین نیز برای دومین سال پیاپی لغو اعلام شده است.

اگرچه خیابان ها آذین بندی شده است اما با توجه به تاکید ستاد ملی و ستادهای استانی کرونا و در جهت حفظ سلامت مردم آیین ها و جشن های حضوری لغو و همه برنامه ها بصورت مجازی برگزار می شوند.

همچنین از طرفی به مردم نیز توصیه شده است در جهت حفظ سلامت پدران از مراجعه حضوری برای تبریک روز پدر نزد آنها خودداری و شیوه غیر حضوری و مجازی را جایگزین کنند.

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام، ویژه برنامه های گرامیداشت ۱۳ رجب امسال با توجه به شرایط کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد فتاحی گفت: هیچ‌ مراسم حضوری به این مناسبت برگزار نشده است و عمده برنامه ها با بهره گیری از فضای مجازی برگزار خواهند شد.

وی افزود: ۳۰ هیات مجازی در استان فعالیت داشته و برنامه های گرامیداشت ۱۳ رجب با استفاده از ظرفیت این هیات ها بصورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام برگزاری محافل شعر علوی، مسابقات فرهنگی، برنامه احسان علوی، مسابقات قرآنی و پاسخگویی به شبهات امامت و ولایت را از مهمترین برنامه های گرامیداشت ۱۳ رجب امسال عنوان کرد که بصورت مجازی برگزار خواهند شد.

فتاحی همچنین گفت: آیین معنوی اعتکاف به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال پیاپی در این استان لغو شده است.

به‌گفته وی، ایام البیض همه ساله از سحرگاه ۱۳ رجب و به مدت سه روز در مساجد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شد که طی سال گذشته و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم لغو شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور این محفل معنوی در هیچ یک از مساجد استان برگزار نشده و تجمع معتکفان امسال لغو اعلام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت