برگزاری جشن پیوند علوی در بهاباد و 2 خبر کوتاه


برگزاری جشن پیوند علوی در بهاباد و 2 خبر کوتاه

یزد - ایرنا - برگزاری جشن پیوند علوی در بهاباد ،تحویل 25 میلیون تومان جواهر از سوی راننده مهریزی به صاحب آن و کشف هفت تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بهاباد از جمله خبرهای کوتاه روز پنجشنبه استان یزد است. 

به میمنت میلاد مولود کعبه علی (ع) و روز پدر آیین ازدواج ۵۵ زوج جوان بهاباد با عنوان جشن پیوند علوی چهارشنبه شب با حضور فرماندار ، امام جمعه موقت و جمعی از مسوولان محلی در سالن ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد .

این مراسم در فضایی معنوی و همراه با برنامه‌های متنوع با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی با همکاری سپاه و کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد علوی و برخی خیران و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سعید دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه برگزاری جشن یادشده که در راستای برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان یزد و با رویکرد ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی برگزار شد ،اظهار کرد : ازدواج آسان زمینه ساز ایجاد کانون گرم خانواده و دوری جوانان از معضلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین سنت‌های دین مبین اسلام ازدواج آسان و تشکیل خانواده است و این سنت حسنه همواره مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) بود، افزود : ازدواج، موجب مسوولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران می شود و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد.

دهقان با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید تلاش بیشتری صورت گیرد و همه مردم اعم از مسوولان و خانواده ها، باید در راستای رفع موانع ازدواج جوانان اقدام کنند، گفت: بسته های فرهنگی به مبلغ سی میلیون ریال از سوی ناحیه مقاومت بسیج با مساعدت فرمانداری و مجمع خیرین شهرستان و مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال کارت هدیه از طرف بنیاد علوی برای خرید جهیزیه به زوجین در این مراسم اهدا شد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا در بهاباد مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به ۹ نفر با اولویت خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران به زوج های حاضر در این مراسم اعطا شد ، افزود: با مساعدت فرمانداری مبلغ ۲۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به بقیه زوج ها پرداخت می شود.

دهقان تصریح کرد: زوجین شرکت کننده در این جشن که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند تا پایان سال جاری از پرداخت ۱۰۰ درصد عوارض شهرداری معاف و بقیه زوج ها مشمول ۲۰ درصد تخفیف هستند و دیگر نهادهای خدمات رسان نیز در چارچوب ضوابط قانونی تخفیف ویژه را تا پایان سال ۱۳۹۹ به زوجین ارایه می دهند.

همچنین فرماندار بهاباد با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با اشاره به اینکه « ازدواج و سبک زندگی ۲ مقوله مرتبط و تفکیک ‎ناپذیر هستند» گفت: ازدواج اسلامی مقدمه‌ای برای تحقق سبک زندگی ایرانی - اسلامی است.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی افزود: مردم برای کمک به انتخاب همسر برای فرزندان خود دقت کامل داشته باشند و الگوهای ایرانی و اسلامی را مورد توجه و اولویت قرار دهند تا زندگی جوانان دچار فروپاشی نشود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در کنار خیران می‌توانند در تشکیل زندگی به ازدواج آسان کمک کنند و این فرهنگ‌سازی نقش موثری در کاهش سن ازدواج و کاهش تعداد جوانان مجرد دارد.

در این مراسم به هریک از نوعروسان کارت های هدیه به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از طرف بنیاد علوی برای خرید جهیزیه به زوجین اهدا شد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

مهریز

همچنین سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهریز گفت: یکی از رانندگان تاکسی شهرستان مقداری طلا و جواهر به ارزش ۲۵ میلیون تومان یکی از مسافران را که در خودرواش جامانده بود، به صاحبش تحویل داد.

سید نعمت الله حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزش طلا و جواهر بیش از این مبلغ برآورد شد، افزود: این راننده امانتدار، طلا را به این سازمان تحویل داد که پس از مراجعه صاحبش به او تحویل شد.

وی ادامه داد: این اقدام زیبا از سوی یک راننده نجیب نقش الگویی در رعایت احترام به حق و حقوق دیگران و امانتداری دارد و باید همواره نسبت به معرفی این افراد از سوی رسانه ها اقدام کرد.

مدیریت سازمان حمل و نقل شهرداری مهریز از این راننده با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد .

هم‌اکنون علاوه بر ۱۰ دستگاه اتوبوس بین شهری ،۱۶ آژانس مسافرتی با ۱۵۰ راننده، ۲۶ دستگاه تاکسی درون شهری و ۹۰ دستگاه سرویس شخصی در رفت و آمد مردم و دانش آموزان مهریز فعالیت دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

بهاباد

فرمانده انتظامی بهاباد گفت: هفت تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال از سوی ماموران انتظامی از یک دستگاه کامیون عبوری در جاده های این شهرستان کشف و توقیف شد.

به گزارش ایرنا ، سرگرد حبیب عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد : ماموران انتظامی حین گشت زنی به این خودرو مشکوک و برای بازرسی آن را متوقف و محموله را کشف کردند.

وی اظهارکرد: با هماهنگی مقام قضایی، اموال قاچاق و خودرو توقیف و متهم دستگیر و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شد و خودرو از کرمان به مقصد یکی از استان های شمالی کشور بارگیری کرده بود.

وی از مردم شهرستان خواست به محض کسب هرگونه خبر مراتب را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدام و برخورد لازم با قاچاقچیان صورت گیرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش