جشن میلاد امیرالمومنین در 14 مکان مذهبی کردستان در حال برگزاری است


جشن میلاد امیرالمومنین در 14 مکان مذهبی کردستان در حال برگزاری است

سنندج - ایرنا - رییس شورای هیات مذهبی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و میلاد امیرالمومنین مراسم جشن و شادی در 14 مکان مذهبی این استان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، نورعلی خزایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم‌های مساجد، حسینیه و هیات مذهبی استان با اولویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین با استفاده از بستر فضای مجازی جشن‌های ویژه امیرالمومنین توسط هیات مذهبی استان در شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود.
رییس شورای هیات مذهبی استان کردستان همچنین به برپایی محفل انس با قرآن کریم در ایام وفات حضرت زینب(س) پیام رسان عاشورا در سطح استان اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز در هشت هیات مذهبی استان که دارای خانه‌های قرآنی شهری و روستایی است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی دیدار با ۲۰خانواده آسیب دیده از کرونا و توزیع بسته‌های معیشتی بین این خانواده‌ها را نیز از برنامه‌های هیات مذهبی استان در ایام ماه رجب‌المرجب اعلام کرد و افزود: غبارروبی ۲۴ مسجد که در سال‌های گذشته محل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بودند نیز توسط جوانان هیاتی استان در ایام ماه رجب انجام می‌شود.
خزایی اضافه کرد: همچنین پنج هزار پوستر ویژه دعای ماه رجب در سطح استان توزیع خواهد شد و از این تعداد اکنون ۲ هزار برگ پوستر توزیع شده است.
وی اعلام کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف وجود ندارد اما برنامه‌های یاد شده نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری و دنبال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...