بارش برف دراستان قم تا اوایل امشب ادامه دارد


بارش برف دراستان قم تا اوایل امشب ادامه دارد

قم ـ ایرنا ـ بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی اداره کل هواشناسی قم، امروز (پنجشنبه) در سطح استان آسمان ابری و مه‌آلود در برخی ساعات بارش برف ادامه دارد و از اوایل امشب بارش قطع و کاهش ابر شروع می‌شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی قم، نیمه شب امشب و فردا صبح کاهش دما به زیر صفر برای بیشتر مناطق استان اتفاق می‌افتاد که به‌ ویژه در مناطق مرتفع‌تر غرب و جنوب استان محسوس‌تر است و از فردا تا روز دوشنبه (۱۱ اسفند) آسمان صاف و گاهی وزش باد داریم و از فردا تا روز دوشنبه روند دما افزایشی است.

همچنین برای امروز (۷ اسفند) حداکثر دما در شهر قم ۱۱ درجه سانتیگراد و کم‌ترین دما صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

لغزندگی جاده ها و معابر، کاهش دید، اختلال در رفت و آمد شهری و برون‌شهری، آبگرفتگی معابر، افزایش روان‌آب مَسیل‌ها، آسیب‌ دیدن سازه‌های آسیب‌پذیر همچون گلخانه‌ها از وزش باد نسبتا شدید، خسارت به باغ‌ها و محصول‌های کشاورزی در اثر کاهش دما؛ از جلمه اثر مخاطره‌ای این وضعیت هوا اعلام شده است.

احتیاط در عبور و مرور جاده ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی، خودداری از اتراق در حاشیه و تردد از مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، حفاظت از سازه‌های آسیب‌پذیر و محصولات کشاورزی از وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما؛ از جمله توصیه‌های بیان شده در این وضعیت هوا است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای «هواگو» با تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی قم به نشانی اینترنتی http://ghommet.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در