بولیوی و تایلند دو مقصد جدید واکس چینی کرونا


بولیوی و تایلند دو مقصد جدید واکس چینی کرونا

تهران- ایرنا- چین در ادامه «دیپلماسی واکسن» از ارسال محموله های واکسن کرونا ساخت این کشور به دو کشور تایلند و بولیوی خبر داد.

به گزارش ایرنا از رسانه های چین، بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی، هواپیمای اختصاصی حامل واکسن کرونا تولید چین در فرودگاه بین المللی سانتا کروز بزرگ ترین شهر اقتصادی بولیوی فرود آمد.

«لوئیس آرس» رییس جمهوری بولیوی که برای استقبال از محموله واکسن در فرودگاه حضور داشت همکاری های چین و کشورش را پیرامون واکسن مثبت ارزیابی و از دولت و ملت چین تشکر کرد.

از سوی دیگر، محموله واکسن چینی کرونا شامل ۲۰۰ هزار دوز واکسن تولید شرکت سینوواک چهارشنبه شب در مراسمی در فرودگاه پایتخت تایلند به مقامات این کشور تحویل داده شد.

«آنوتین چارنویراکول» وزیر بهداشت عمومی تایلند اولین شخصی خواهد بود که این واکسن را دریافت می کند.

به گفته یانگ شین، کاردار سفارت چین در تایلند خرید این محموله از واکسن های چینی به منظور استفاده تجاری است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، پکن در حال اهدای واکسن کرونا ساخت این کشور به ۵۳ کشور در حال توسعه است و ۲۲ کشور نیز درخواست خرید واکسن چینی داده اند.

چین تاکنون محموله های اهدایی را به ۱۸ کشور جهان ارسال کرده است و گام بعدی خود را ارسال این واکسن ها به ۳۵ کشور دیگر عنوان کرده است.

براساس داده هایی که هنوز تکمیل نشده اند، تاکنون بیش از ۴۰ کشور نیاز خود برای واردات واکسن های کرونای تولید چین را اعلام کرده اند که از این میان ۲۲ کشور به صورت رسمی درخواست خرید داده اند. رهبران کشورهای اندونزی، ترکیه، امارات و اردن نیز در واکسیناسیون با واکسن های ضد کرونای تولید چین پیشگام بوده اند.

مقامات چین اعلام کردند این کشور در حال انجام آزمایش های بالینی بر روی ۱۶ واکسن کرونا است که ۷ مورد آنها وارد آزمایش‌های مرحله سوم شده اند. از این میان سه واکسن سینواک، سینوفارم و کانسینو هم در چین مجوز تزریق گرفته اند. سینوفارم اولین واکسن چین بود که اواخر سال ۲۰۲۰ مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق