از کولبری تا سوخت بری ؛ آیا فقر توجیه مناسبی برای اعمال غیر قانونی است؟!


در اینکه بسیاری از مردم مظلوم و شریف نواحی محروم کشورمان در فقر و محرومیت زندگی می کنند و مسئولین باید هرچه سریع تر به وضع آنها رسیدگی کنند تردیدی نیست،  سیستان و بلوچستان عزیز یکی از این مناطق است که متاسفانه با گذشت 42 سال از انقلاب همچنان در محرومیت به سر می برد و مردم شریف آن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی که اتفاقا امروز...

نواندیش- رضا امیری: در اینکه بسیاری از مردم مظلوم و شریف نواحی محروم کشورمان در فقر و محرومیت زندگی می کنند و مسئولین باید هرچه سریع تر به وضع آنها رسیدگی کنند تردیدی نیست، سیستان و بلوچستان عزیز یکی از این مناطق است که متاسفانه با گذشت 42 سال از انقلاب همچنان در محرومیت به سر می برد و مردم شریف آن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی که اتفاقا امروز در کمال تاسف تبدیل به دستاویزی برای عناصر ضد انقلاب و رسانه های بیگانه برای تحریک آنان شده است.

از "کولبری تا سوخت بری"؛ آیا فقر توجیه مناسبی برای اعمال غیر قانونی است؟!

این چند خط را نوشتم که بگویم همه از مشکلات مردم این نواحی و بسیاری دیگر از نقاط کشور آگاه ایم، می دانیم که این مردم شریف امروز به واسطه فشارهای متعدد اقتصادی با چه مصائبی رو به رو هستند، پس آنچه در ادامه می گویم به معنای نادیده گرفتن این مشکلات نیست.

طی سالیان اخیر واژه ای تحت عنوان کولبری که از ابداعات فرهنگستان زبان رسانه های خارجی بود سر و صداهای بسیاری بر پا کرد تا جایی که هر از گاهی به دلیل مقابله مرزبانان با افراد اصطلاحا کولبر که به قاچاق کالا به آن سوی مرز مبادرت می ورزیدند تبدیل به جار و جنجال های رسانه ای و سیاسی می شد، حالا اما در کنار کولبری شاهد ابداع واژه ای تازه به نام سوخت بری هم هستیم!

سال ها است که قاچاقچیان سوخت که عمدتا هم متعلق به آن سوی مرز یعنی پاکستان هستند به دلیل اختلاف قیمت عمده سوخت بین ایران و پاکستان با ورود به سیستان و بلوچستان اقدام به قاچاق می کنند، نکته اینکه خیلی از این قاچاقچیان اساسا از تبعه های کشور پاکستان هستند، در همین ماجرای اخیر سراوان یکی از زخمی ها در گفتگو با سایت انگلیسی زبان "داون" اعتراف کرده که از شهروندان کشور پاکستان است و سال ها است که سوخت ایران را به این کشور قاچاق می کند!

طی روزهای اخیر به واسطه جو سازی های برخی رسانه های خارجی و فعالیت گسترده حساب های کاربری جعلی متعلق به گروهک مجاهدین و همچنین تیم رسانه ای سعودی شاهد خشم عمده ای از سوی برخی از مردن در شبکه های اجتماعی هستیم، آنها عموما با فقیر خواندن این مردم به نوعی سعی در توجیه ماجرا دارند، اما باید از این عزیزان پرسید آیا واقعا فقر توجیه خوبی برای اقدامات خلاف قانون است؟

اصلا یک سوال بهتر اگر فردا شخصی کیف شما را از سر فقر و نداری در خیابان ربود شما به او چه عنوانی می دهید، نمی گویید که طرف دزد بود و کیف من را دزدید یا باز هم به او لقب کیف بر می دهید؟! اگر واقعا فقر توجیه مناسبی برای اقدامات خلاف قانون باشد پس در این صورت باید همه دزدی ها و قاچاق ها را تنها با عوض کردن نامشان کیف بر، پول بر، ماشین بر، مواد بر و خلاصه یه چیزی بر نامید! اگر واقعا این چنین باشد دیگر سنگ روی سنگ بند می شود؟!

همین حالا نیز با وجود تمامی مشکلات مردم شریفی در همان نواحی هستند که به انواع و اقسام مشاغل قانونی مشغول می باشند پس نباید به دلیل صرف وجود مشکلات آب به آسیاب دشمنان این سرزمین برای به آشوب کشیدن کشور ریخت، این را با تمام وجود به براندازان که معمولا سریع تر از همه با این موج ها همراه می شوند می گویم که به خدای احد و واحد رسانه های سعودی، آمریکایی و انگلیسی حتی به دنبال برآورده کردن آرزوی شما هم نیستند بلکه تنها هدف و آرزو شان به ناامنی و آشوب کشیدن ایران است پس با حمایت از چنین اعمالی مشکلات فعلی مردم را دو چندان نکنید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)