دمای هوا در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد


دمای هوا در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان براساس نقشه های پیش بینی تا روز شنبه پایدار و ساکن است و از شنبه دمای هوا افزایش نسبی دارد.

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای ابری و نیمه ابری و توام با وزش باد ملایم تنها پدیده استان تا روز شنبه است.

وی اظهار داشت: موج ضعیف بارشی نیز وارد استان شده که احتمال بارش های پراکنده در نقاط مرزی و تداوم هوای سرد هم تا روز شنبه در استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین منفی پنج و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با منفی هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود.

طبق پیش بینی های کارشناسان هواشناسی آذربایجان‌غربی میزان بارش‌ها در بهمن ماه کمتر از نرمال بود ولی در اسفند ماه تا اواخر فروردین سال آینده بارندگی های مطلوبی در استان رخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌های سال آبی جاری در استان با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم ۱۲۰ میلی‌متر رسیده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج