مسوولان به دور از گرایش های سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند


مسوولان به دور از گرایش های سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند

ایلام - ایرنا - نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان با دیپلماسی فعال بین‌المللی و درونی مشکلات اقتصادی را رفع کرد و در این موقعیت باید از جنجال های سیاسی پرهیز کرد.

به گزارش ایرنا، سارا فلاحی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان که با حضور مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی کشور برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مشکلات کشور مربوط به داخل است که با پیگیری اصولی، دقیق و منطقی می توان برای آنها چاره اندیشی کرد.

وی یادآور شد: همچنان که منتقد برخی رفتارهای دولت و نمایندگان مجلس هستم، اما نگاه راهبردی و به دور از مسایل سیاسی باید برای رفع مشکلات موجود کشور اتخاذ شود.

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد بعنوان مهم ترین بخش فعال اقتصاد ایلام باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و موانع تولید این واحدها شناسایی و برطرف شود.

فلاحی اضافه کرد: چنانچه هر واحد تولیدی در استان به دلیل بروکراسی اداری و سایر مسایل تعطیل شود، دیگر سرمایه گذاران نیز رغبتی برای سرمایه گذاری در ایلام نخواهند داشت.

وی خواستار همکاری و کمک وزارت اقتصاد و دارایی برای احیای واحدهای تولیدی این استان شد و گفت: شرایط اقتصادی و کرونا عرصه را بر مردم تنگ کرده که نیاز است مسوولان در حد توان و با عزم جدی برای حل مشکلات و مسایل مردم چاره اندیشی کنند.

نماینده ایلام در مجلس همچنین خواستار مساعدت بیشتر وزارت اقتصاد در ارایه تسهیلات به کشاورزان و کارگران استان به خصوص در حوزه خرید واحدهای تولیدی که مشمول قانون گسترش و توسعه واحد های تولیدی هستند، شد و افزود: برای رونق اقتصادی در ایلام نیاز داریم وزارت اقتصاد سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی در استان را در اولویت قرار دهد.

فلاحی از بانک های استان نیز خواست: برای رفع مشکل واحدهای تولیدی که اشتغال بخشی اعظمی از جوانان این استان را پوشش می دهند، اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای کمک به واحدهای تولیدی باید وزارت اقتصاد و دارایی با توجه به شرایط ایلام که در این مقطع حساس نیازمند سرمایه گذاری و رونق تولید است معافیت مالیاتی خود را برای این واحدها در نظر بگیرد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج این نشست در خصوص رفع مشکل و موانع واحدهای تولیدی که امروز برگزار شده در مرکز مشخص می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...