کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس افتتاح شد


کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس افتتاح شد

ایلام - ایرنا - همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباش شهرستان دهلران روز پنجشنبه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام روز پنجشنبه این خصوص گفت: این کتابخانه عمومی با همکاری بنیاد برکت و از نوع تیپ ۲ روستایی با زیربنای ۲۲۰ متر مربع احداث شده است.

سمیه حیدری اعتبار هزینه شده برای ساخت این کتابخانه را بالغ بر پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال شامل سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات حمایتی بنیاد برکت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این کتابخانه شامل بخش های مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و بخش نشریات بوده و تجهیز آن به همت این اداره کل انجام گرفته است.

این آیین با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور نماینده مردم شهرستان های دره شهر، آبدانان، دهلران و بدره، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان دهلران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در استان ایلام بیش از ۲۲ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

همچنین از مجموع ۵۱ کتابخانه استان ۷ کتابخانه مشارکتی در ادارات فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!