جشن های ماه رجب در کردستان برگزار می شود


جشن های ماه رجب در کردستان برگزار می شود

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه این جشن در مساجد، حسینیه و هیئات مذهبی استان برگزار خواهد شد، گفت: جشن‌های میلاد امیرالمومنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اعلام برنامه‌های هیئات مذهبی کردستان در ماه رجب‌المرجب اظهار کرد: به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی(ع) مراسم جشنی در ۱۴ مکان استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشن در مساجد، حسینیه و هیئات مذهبی استان برگزار خواهد شد، افزود: جشن‌های میلاد امیرالمومنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهند شد.

خزاعی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از بستر فضای مجازی جشن‌های ویژه امیرالمومنین توسط هیئات مذهبی استان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان همچنین به برپایی محفل انس با قرآن کریم در ایام وفات حضرت زینب(س) پیام رسان عاشورا در سطح استان اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز در هشت هیئت مذهبی استان که دارای خانه‌های قرآنی شهری و روستایی هستد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

خزاعی دیدار با بیست خانواده آسیب دیده از کرونا و توزیع بسته‌های معیشتی بین این خانواده‌ها را نیز از برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام ماه رجب‌المرجب دانست و بیان کرد: غبارروبی ۲۴ مسجد که در سنوات گذشته محل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بودند نیز توسط جوانان هیئتی استان در ایام ماه رجب المرجب انجام می‌شود.

وی از توزیع پنج هزار پوستر ویژه دعای ماه رجب در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار برگ پوستر دعای ماه رجب توزیع شده و سه هزار برگ دیگر نیز در صورت نیاز ادارات توزیع می‌شود.

خزاعی در پایان اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف وجود ندارد اما برنامه‌های یاد شده نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری و دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش