هزینه 900 میلیون دلاری تعویض باتری خودرو برای هیوندای


هزینه 900 میلیون دلاری تعویض باتری خودرو برای هیوندای

عصر خودرو- شرکت کره ای هیوندای اعلام کرد با هزینه 900 میلیون دلار باتری های بیش از 75 هزار خودروی برقی را تعویض می کند. دلیل این امر گزارش 14 آتش سوزی است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، طبق گزارشی جدید شرکت هیوندای باتری‌های 75 هزار و 680 خودروی برقی Kona و در کل 82 هزار خودروی برقی با هزینه یک هزار میلیارد وون (900 میلیون دلار) تعویض می‌کند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هیوندای پس از وقوع 14 حادثه آتش سوزی مربوط به باتری‌های تولید شده توسط شرکت LG Chem فراخوانی برای خودروهای Kona در کره جنوبی و آمریکای شمالی صادر کرد.

شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای نوشت: اولویت ما از بین بردن ریسک احتمالی در قبال امنیت مشتریان است. هرچند احتمالاً آتش سوزی اندک و هزینه مالی آن انبوه است.

پس از ارسال فراخوان اولیه، هیوندای سیستم مدیریت باتری خودروی مذکور را آپدیت و حداکثر شارژ را به 90 درصد محدود کرد. با این وجود ماه گذشته، خودرویی در کره جنوبی که آپدیت را دریافت کرده بود، دچار آتش سوزی شد. این امر سبب شد مقامات کره‌ای درباره فرایند ارسال فراخوان برای خودروهای هیوندای تحقیقاتی انجام دهند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد آپدیت سیستم از شارژ بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کند اما دلیل آتش سوزی به اختلالی در سلول باتری مربوط است. اما همچنان به تحقیقات در این باره ادامه می‌دهد.

شرکت LG Chem هرگونه تقصیری در این خصوص را رد اما اعلام کرد به همکاری با وزارت حمل ونقل در تحقیقات ادامه می‌دهد.

این فرایند گران‌ترین فراخوان برای خودروهای برقی است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس