موج تقاضای فوتبالیست‌های لیگ برای افزایش رقم قرارداد


با افت شدید قدرت خرید با ریال داخلی، بازیکنان زیادی د فوتبال ایران دستمزد دریافتی خود را با همتایان خود که به تیم‌های عربی یا اروپایی ملحق شده اند مقایسه می‌کنند که تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده است.

ریزش ناگهانی ارزش پول ملی در مقایسه با ارزهای خارجی، بحران تازه فوتبال ایران ایجاد کرده که بسیاری از بازیکنان و ستاره‌ها را به رقم درج شده در قرارداد معترض ساخته است.

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از حواشی پررنگی که لیگ بیستم فوتبال با آن رو به رو بوده و در بعضی از مقاطع فصل سر و صدا به پا کرد، جنجال قرارداد بازیکنان بود. نحوه قرارداد بستن تیم‌ها و مدیران با بازیکنان یا مربیان به گونه‌ای شده است که اگر پای آن بازیکن و مربی در ادامه به کمیته تعیین وضعیت و استیناف فدراسیون فوتبال نرسد، باید خدا را شکر کرد.

در فصل گذشته موارد بسیاری از فسخ یک طرفه را شاهد بودیم و حتی تیم فولاد تقریبا به دلیلی مشابه از پنجره نقل و انتقالات محروم شد. اصلا موضوع گزارش ما قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی نیست که اگر آن را هم بررسی کنیم، با یک فاجعه بزرگ مواجه می‌شویم.

جدیدترین موردی که با آن مواجه شدیم، محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتور بود که در درگیری حقوقی با رشید مظاهری این اتفاق شامل حال سرخپوشان تبریزی نیز شد. بابک مرادی، سعید واسعی و محمد بلبلی فقط تعداد کمی از بازیکنانی بوده اند که طی چند سال اخیر قربانی قراردادهای عجیب شده اند.

اما شاید مهمترین قسمت بحث آن‌جا باشد که بازیکنان در اواسط فصل بابت رقم کم قراردادهای‌شان (به گفته خودشان) به باشگاه‌های خود اعتراض کنند تا به نوعی مدیران نه چندان قدرتمند و موقت را تحت فشار قرار بدهند. بهتر بگوییم، بازیکن سالاری پدیده‌ای است که طی سال‌های گذشته بیخ ریش فوتبال ایران بوده و فعلا خیال دل کندن ندارد.

از بندهای قرارداد بازیکنان فقط تعداد کمی با خبر هستند اما مشخص نیست این قراردادها چگونه بسته می‌شوند که بازیکنان را این گونه تحت تاثیر قرار می‌دهد تا تمرینات را تعطیل کنند. البته در یکی از طبقه‌های هتلی در تهران، کم حاشیه ایجاد نشد و حتی در بعضی موارد اعتراض‌ها به قرارداد زیادتر از حد تصور مشاهده شده که این موضوع هم با استانداردهای روز دنیا متفاوت است.

بازیکن سالاری و بد بستن قرارداد به یکی دو سال قبل مربوط نمی‌شود و همواره در سال‌های اخیر با چشم‌های غیر مسلح هم قابل مشاهده بوده اند. در یک مورد کاملا مشخص، ستاره یکی از تیم‌های پر طرفدار پایتخت در اواسط فصل ایران را به قصد کشورهای حاشیه خلیج فارس ترک کرد تا تیم صدرنشینش از قهرمانی دور شود.

حالا با افت شدید قدرت خرید با ریال داخلی، بازیکنان زیادی د فوتبال ایران دستمزد دریافتی خود را با همتایان خود که به تیم‌های عربی یا اروپایی ملحق شده اند مقایسه می‌کنند که تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده است.

موفقیت چندین بازیکن سرشناس از جمله مهدی قائدی در به کرسی نشاندن حرف شان و گرفتن دستور افزایش دستمزد از هیات مدیره باشگاه با چند جلسه غیبت، بقیه ستاره ها را نیز ترغیب کرده که زیر توافق و امضای یکی دوسال قبل خود بزنند و خواهان تغییر بعضا نجومی مبلغ دستمزد خود شوند.

با ادامه این رویه ، قطعا ورشکستگی، انحلال و بدهی باشگاه ها در فوتبال ایران بیش از پیش اتفاق خواهد افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان